Παράλιο Άστρος
logo: Το Άστρος της Θαλάσσης
Αναζήτηση Go

Νέα φορολογική επιβάρυνση στα σκάφη αναψυχής

Κατηγορία Γενική | Αναρτήθηκε 18-11-2017 09:42:47 am | από nskarmoutsos

Με διπλασιασμό των ήδη υψηλών φορολογικών επιβαρύνσεων που επιβάλλονται επί κάθε λογής σκαφών και αντικίνητρο για την προσέλκυση θαλάσσιου τουρισμού, ισοδυναμούν σύμφωνα με κύκλους της αγοράς τα τέλη πλόων που προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.

Η κατοχή σκαφών, ακόμη και μικρών πλαστικών πέντε μέτρων, έχει καταστεί τεκμήριο, ενώ πλέον επιβάλλεται επί της αξίας του τεκμηρίου και φόρος πολυτελούς διαβίωσης (ΦΠΔ) 13%. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως για μια καινούργια πλαστική βάρκα μήκους πέντε μέτρων και δέκα εκατοστών το τεκμήριο είναι 6.000 ευρώ και ο ΦΠΔ 780 ευρώ ετησίως. Εάν όμως το σκάφος είναι επτά μέτρα και δέκα εκατοστά το τεκμήριο είναι 12.000 ευρώ και ο ΦΠΔ 1.560 ευρώ.

Σε αυτό τον φόρο έρχεται τώρα να προστεθεί και το «Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων» (ΤΕΠΑΗ). Η εφαρμογή του ΤΕΠΑΗ μεταφράζεται σε πρόσθετες επιβαρύνσεις για δεκάδες χιλιάδες κατόχους μικρών σκαφών 7 μέτρων και άνω. Η εισαγωγή του νέου τέλους εκτιμάται πως θα μειώσει τον αριθμό πλοίων που ελλιμενίζονται στη χώρα, την ώρα που επιδιώκεται η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού. Το ΤΕΠΑΗ προβλέπεται πως θα υπολογίζεται ανά τρέχον έτος ή τρέχοντα μήνα ως εξής: Για πλοία 7 έως 8 μέτρα, σε 16 ευρώ ανά μήνα, για 8 έως 10 σε 25 ευρώ, και για άνω των 12 σε 8 ευρώ ανά μέτρο, υπολογιζόμενο από το πρώτο μέτρο. Προβλέπεται έκπτωση 25% μόνον για τα πλοία αποκλειστικής επαγγελματικής χρήσης. Το τέλος αυτό είχε νομοθετηθεί και το 2013 αλλά δεν εφαρμόστηκε και πηγές θέλουν να πιέζουν τώρα για αυτό και οι δανειστές. Είναι χαρακτηριστικό πως ο πρόεδρος της Ενωσης Μαρινών Ελλάδος δήλωσε στη σχετική συζήτηση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, ότι το εν λόγω τέλος και η εφαρμογή της διάταξης θα φέρουν ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα από τον επιδιωκόμενο σκοπό.

«Ο επιδιωκόμενος σκοπός είναι σύμφωνα και με την αιτιολογική έκθεση 15 εκατ. έσοδα ετησίως. Εμείς πιστεύουμε ότι αντί της αύξησης των εσόδων για το Δημόσιο, θα έχει ως συνέπεια σημαντικότατες απώλειες, και μάλιστα μη αναστρέψιμες, λόγω της άμεσης αποχώρησης σκαφών σε άλλες περιοχές εκτός Ελλάδας», σημείωσε εξηγώντας παράλληλα πως «τόσο τα ελληνικά όσο και τα σκάφη αναψυχής ξένης ιδιοκτησίας, που εμπιστεύονται τις ελληνικές μαρίνες ως λιμένες μόνιμης φιλοξενίας, θα αναζητήσουν άλλους γειτονικούς λιμένες σε Κροατία, Τουρκία, ακόμη και Αλβανία, προκειμένου να αποφύγουν το ετήσιο τέλος».

Η ζημία που θα προκύψει εκτιμάται ότι αφορά μαρίνες, ναυπηγεία, δημόσια έσοδα από φόρους, εργοδοτικές εισφορές και απώλεια θέσεων εργασίας και πληρωμάτων. Καθώς επίσης και θέσεις και έσοδα από συναφείς επαγγελματικές δραστηριότητες σε σκάφη αναψυχής γύρω από τις μαρίνες.

Σχετικά πρόσφατα παραδείγματα άλλων χωρών της Μεσογείου, όπως είναι η Ιταλία και ακόμη το πρόσφατο παράδειγμα της Σαρδηνίας, όπου εφαρμόστηκαν τέτοιου είδους τέλη, έδιωξαν τουριστικά σκάφη κατά χιλιάδες και οι κυβερνήσεις αναγκάστηκαν να άρουν τις συγκεκριμένες διατάξεις.

Κατά της επιβολής του τέλους έχουν ήδη ταχθεί μεταξύ άλλων ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), ο Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Πολυεστερικών και Αλλων Σκαφών και η Ενωση Ναυπηγοεπισκευαστικών Εταιρειών Περάματος.

Πηγή: kathimerini.gr

8 τρόφιμα που ΔΕΝ πρέπει να τρώτε εκτός εποχής

Κατηγορία Γενική | Αναρτήθηκε 18-11-2012 06:23:58 pm | από nskarmoutsos

Η πρόοδος της τεχνολογίας και της επιστήμης, μας επιτρέπει σήμερα να τρώμε λίγο πολύ οποιοδήποτε φρούτο ή λαχανικό θέλουμε, όλο το χρόνο. Αλλά πρέπει;

Το καλοκαίρι και το φθινόπωρο, οι αγορές και τα σούπερ μάρκετ είναι γεμάτα τοπικά, βιολογικά τρόφιμα που συλλέγονται τις τελευταίες 24 ώρες και είναι συνήθως πολύ φρέσκα, γευστικά και θρεπτικά.

Το χειμώνα και νωρίς την άνοιξη όμως, κυκλοφορούν εκτός εποχής προϊόντα που μπορεί να έχουν «ταξιδέψει» χιλιάδες χιλιόμετρα, μέχρι να φτάσουν στο τραπέζι μας. Η προτίμησή τους δεν είναι κακή μόνο για τον πλανήτη, αλλά σημαίνει επίσης την κατανάλωση τροφών που είναι φτωχές σε θρεπτικά συστατικά.

Βέβαια ίσως είναι αναπόφευκτη η επιλογή ορισμένων τέτοιων τροφών, αλλά υπάρχουν ορισμένα φρούτα και λαχανικά, που οι ειδικοί συστήνουν να τα προτιμάμε κατεψυγμένα αν δεν είναι η εποχή τους. Τα κατεψυγμένα προϊόντα, όπως και τα φρέσκα, συνήθως έχουν ταξιδέψει μεγάλες αποστάσεις για να φτάσουν στο τραπέζι μας, αλλά τουλάχιστον έχουν υποβληθεί στις απαραίτητες διαδικασίες ώστε να «φυλακίζουν» τη φρεσκάδα τους και μερικές φορές έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά, ακόμη και από τα φρέσκα προϊόντα (απλά ελέγξτε την πιθανή προσθήκη αλατιού, που μπορεί να υπάρχει σε πολλά κατεψυγμένα λαχανικά).

Δείτε τα τρόφιμα που ΔΕΝ πρέπει να τρώμε εκτός εποχής…

Αρακάς

Δεν είναι εύκολο να βρίσκουμε φρέσκο αρακά και ο λόγος είναι ότι η εποχή του διαρκεί μόνο περίπου δύο εβδομάδες. Καταναλώστε τον φρέσκο στις αρχές της άνοιξης, όταν είναι πιο γλυκός και τρυφερός. Τις υπόλοιπες εποχές, ο αρακάς μπορεί να είναι ιδιαίτερα αμυλούχος, με αδιάφορη γεύση. Αν σας αρέσουν πολύ, μπορείτε να τα αγοράζετε φρέσκα στην εποχή τους και να τα καταψύχετε, για να τα απολαμβάνετε στα… καλύτερά τους.

Ντομάτες

Οι ειδικοί είναι ανένδοτοι στο να τρώμε φρέσκες ντομάτες, μόνο όταν είναι ώριμες φυσικά και νόστιμες. Η ντομάτα είναι ένα καλοκαιρινό λαχανικό που αγαπά τη ζέστη και τον ήλιο. Φάτε τες από τον Αύγουστο μέχρι τον Οκτώβρη. Γιατί; Αυτή είναι η περίοδος που θα τις απολαύσετε γλυκές και τρυφερές. Το χειμώνα, αποφύγετε τις φρέσκες και προτιμήστε τα βαζάκια ντομάτας. Τα βάζα δεν περιέχουν την τοξική χημική ουσία BPA, που χρησιμοποιείται στα μεταλλικά δοχεία.

Σπαράγγια

Ένα ακόμη λαχανικό που θα πρέπει να το απολαμβάνουμε φρέσκο στην εποχή του, είναι τα σπαράγγια. Είναι στα… καλύτερά τους από τις αρχές, έως τα μέσα της άνοιξης, πριν γίνουν σαν… ξύλινα. Τα κατεψυγμένα σπαράγγια, τα οποία δεν περιέχουν συνήθως πρόσθετο αλάτι, είναι ιδανικά για μαγειρευτά. Επίσης, μπορείτε να βρείτε ακόμη και σπαράγγια τουρσί.

Φασολάκια

Το καλοκαίρι (Ιούλιο- Αύγουστο), οι κήποι γεμίζουν από καλλιέργειες φασολιών και τότε είναι η καλύτερη στιγμή για να τα απολαύσετε. Πριν και μετά το καλοκαίρι, τα φασολάκια μπορεί να έχουν υπερβολικές ίνες και άσχημο χρώμα. Αν προτιμάτε τα φρέσκα, καλύτερε να περιμένετε μέχρι το επόμενο καλοκαίρι, διαφορετικά προτιμήστε τα κατεψυγμένα, είτε κονσερβοποιημένα.

Καλαμπόκι

Απολαύστε το όσο διαρκεί –η εποχή του είναι στα τέλη του καλοκαιριού και στις αρχές του φθινοπώρου. Η περιεκτικότητα του καλαμποκιού σε ζάχαρη είναι στο αποκορύφωμά της το Σεπτέμβριο και είναι πιο νόστιμο στη σχάρα ή ψητό. Εκτός της εποχής του, ψάξτε για κατεψυγμένο καλαμπόκι. Είναι εύκολο να βρείτε οργανικό, χωρίς προσθήκη αλατιού.

Μανιτάρια

Δεδομένου ότι κάθε εποχή έχει κι ένα μανιτάρι, μπορείτε να τα απολαμβάνετε όλο το χρόνο. Απλά έχετε το νου σας για την εποχή της κάθε ποικιλίας. Δεδομένου ότι τα μανιτάρια είναι εξαιρετικά απορροφητικά, μην τα πλένετε με νερό, αλλά κόψτε το κάτω μέρος τους και αφαιρέστε τυχόν υπολείμματα χώματος.

Μαρούλι και πράσινα λαχανικά

Παρά το γεγονός ότι πολλά πράσινα λαχανικά μπορείτε να τα βρείτε όλο το χρόνο, τα καλύτερα μαρούλια ευδοκιμούν στα τέλη του χειμώνα και στις αρχές της άνοιξης, όταν έχει ακόμη κρύο. Αυτός ο καιρός επιτρέπει στο μαρούλι να διατηρεί την τραγανότητά του, καθώς και την υψηλότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Εκτός εποχής τους, επιλέξτε εναλλακτικές λύσεις, όπως το λάχανο.

Ροδάκινα

Τα ροδάκινα είναι ένα φρούτο που δε διατηρείται εύκολα όταν μεταφέρεται και η περίοδός του δε διαρκεί πολύ. Για πραγματικά ώριμα, νόστιμα ροδάκινα, προτιμήστε να τα τρώτε στις αρχές του καλοκαιριού. Τις υπόλοιπες εποχές αντικαταστήστε τα με χειροποίητες μαρμελάδες και μην το σκεφτείτε καν για κατεψυγμένα.

Πηγή: naftemporiki.gr

Σωματείο εργαζόμενων: Όχι στην απαξίωση του ΕΛΙΝΥΑΕ»

Κατηγορία Γενική | Αναρτήθηκε 17-11-2017 09:50:15 pm | από nskarmoutsos

Δελτίο τύπου

Μετά την προσχεδιασμένη αποχώρηση του ΣΕΒ από το ΕΛΙΝΥΑΕ, με την κατά πλειοψηφία απόφαση του ΔΣ του Ινστιτούτου στις 16/11/2017, δρομολογείται η πλήρης απαξίωσή του με την προώθηση 17 απολύσεων που αντιστοιχούν σε πάνω από 50% του επιστημονικού του δυναμικού και διακοπή λειτουργίας 5 περιφερειακών παραρτημάτων (Βόλου, Ιωαννίνων, Κομοτηνής, Κρήτης, Τρίπολης). Το σχέδιο του ΣΕΒ για απαξίωση ή και λουκέτο του ΕΛΙΝΥΑΕ υλοποιείται στην πράξη από την πλειοψηφία της ΓΣΕΕ και τους άλλους ιδρυτικούς φορείς (ΕΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ).

Η εξέλιξη αυτή λαμβάνει χώρα σε μια περίοδο όπου κάθε τρεις μέρες ένας εργαζόμενος πεθαίνει από εργατικό ατύχημα, χιλιάδες τραυματίζονται, ενώ οι επαγγελματικές ασθένειες θερίζουν. Το κλείσιμο ή η απαξίωση του μόνου αυτή τη στιγμή εξειδικευμένου μη κερδοσκοπικού ερευνητικού Ινστιτούτου για θέματα υγείας και ασφάλειας, υπονομεύει ακόμη περισσότερο τις δυνατότητες διερεύνησης των συνθηκών εργασίας κατά κλάδο, μετρήσεων βλαπτικών παραγόντων, μελέτης των μέτρων πρόληψης, πληροφόρησης και εκπαίδευσης για την προστασία των εργαζομένων από τον επαγγελματικό κίνδυνο και από τους κινδύνους που σχετίζονται με το ευρύτερο περιβάλλον, όπως οι φυσικές καταστροφές (σεισμοί, πλημμύρες) και τα τεχνολογικά ατυχήματα μεγάλης έκτασης.

Η σημασία της ύπαρξης και λειτουργίας του Ινστιτούτου για την υποστήριξη των εργαζομένων και η αντίθεσή τους στα προωθούμενα σχέδια απολύσεων και διακοπής λειτουργίας παραρτημάτων, έχει εκφραστεί από δεκάδες Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες, Σωματεία και ΕΥΑΕ με αποφάσεις στήριξης, αλλά και μέσα από την παρουσία τους στην ημερίδα που διοργάνωσε το σωματείο στις 16/11/2017. Ωστόσο, η πλειοψηφία της ΓΣΕΕ κωφεύει απέναντι σε αυτά. Πρωτοστατεί στο να κάνει η ίδια απολύσεις ως εργοδότης, με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση των δυνατοτήτων μελέτης και έρευνας των συνθηκών εργασίας στην Ελλάδα.

Η μεθόδευση πραγματοποιείται με πρόσχημα την ελλιπή χρηματοδότηση. Οι ιδρυτικοί φορείς και οι διοικήσεις έχουν συνευθύνη για την οικονομική διαχείριση έως σήμερα. Έχουν απορροφηθεί σημαντικά κοινοτικά κονδύλια με επίκληση της περιφερειακής δομής που τώρα ξαφνικά δεν τη θεωρούν αναγκαία. Υπάρχουν δυνατότητες αύξησης της χρηματοδότησης του Ινστιτούτου, ωστόσο οι ιδρυτικοί φορείς αρνούνται να συμφωνήσουν, π.χ. σε αύξηση της χρηματοδότησης από τους πόρους του ΛΑΕΚ. Το Υπουργείο Εργασίας στα λόγια υποστηρίζει τη σημασία και τις δυνατότητες αξιοποίησης του Ινστιτούτου (π.χ. από το ΣΕΠΕ, για μετρήσεις κ.λπ.), αλλά εμφανίζεται να «σηκώνει τα χέρια ψηλά» στο σχεδιασμό του ΣΕΒ για το ΕΛΙΝΥΑΕ, αφήνοντάς το τελικά να οδηγηθεί στην απαξίωση. Οφείλει να διασφαλίσει στην πράξη ότι θα συνεχιστεί η έρευνα που αφορά την υγεία και ασφάλεια στους χώρους εργασίας, ανεξάρτητα απ΄τη στάση των ιδρυτικών φορέων του ΕΛΙΝΥΑΕ.

ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ ΕΠΕΣΑΝ! Αποκαλύπτεται ποιος πραγματικά θέλει την ύπαρξη και ουσιαστική λειτουργία του Ινστιτούτου, ανεξάρτητα από διακηρύξεις.

Να πληρώσουν αυτοί που ευθύνονται!

Οι εργαζόμενοι μέσα από τα σωματεία μας μπορούμε και πρέπει να παλέψουμε ενάντια στην πολιτική που τσακίζει το σύνολο των δικαιωμάτων μας. Η προστασία από τις συνεργικές επιπτώσεις στην υγεία από εργασιακό και ευρύτερο περιβάλλον (επαγγελματικός κίνδυνος, φυσικές καταστροφές, βιομηχανική ρύπανση, τεχνολογικά ατυχήματα μεγάλης έκτασης), απαιτούν κλιμάκωση της δράσης μας στις σημερινές συνθήκες. Πρέπει να γίνει υπόθεση των σωματείων, των ΕΥΑΕ, των εργαζομένων σε κάθε χώρο δουλειάς.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

  • Καμία απόλυση εργαζομένων ή αλλαγή σχέσης εργασίας, διατήρηση του επιστημονικού προσωπικού του ΕΛΙΝΥΑΕ, πλήρης και σταθερή εργασία για όλους με κανονικές συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου. Διασφάλιση σταθερής καταβολής των δεδουλευμένων μας.
  • Άμεση αύξηση της χρηματοδότησης του Ινστιτούτου από το ΛΑΕΚ, επανεξέταση της κατανομής των πόρων του ΛΑΕΚ στα Ινστιτούτα των «κοινωνικών εταίρων» με βάση το σκοπό τον οποίο επιτελούν και τις σχετικές ανάγκες, άμεση χρηματοδότηση και από άλλες πηγές (π.χ. γενναία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, προγράμματα σε συνεργασία με τα Ινστιτούτα των ιδρυτικών φορέων, χρηματοδότηση από το κράτος, ΕΣΠΑ).
  • Άμεση διασφάλιση και αναβάθμιση της λειτουργίας όλων των περιφερειακών παραρτημάτων του Ινστιτούτου που υπάρχουν σήμερα.
  • Αναβάθμιση της ελλιπούς υλικοτεχνικής υποδομής και της ανάπτυξης του αναγκαίου έργου του ΕΛΙΝΥΑΕ με περιεχόμενο δράσεων που θα ανταποκρίνεται τόσο στους καταστατικούς σκοπούς του, όσο και στις σημερινές οξύτατες ανάγκες των εργαζομένων της χώρας για την προστασία τους από τον επαγγελματικό κίνδυνο και τους κινδύνους από το ευρύτερο περιβάλλον. Προτεραιότητα στους κλάδους με υψηλή επικινδυνότητα και υψηλότερη βιομηχανική ρύπανση. Διασφάλιση δυνατότητας πρόσβασης σε χώρους εργασίας του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και έλεγχου των συνθηκών εργασίας. Ενεργοποίηση πρωτοκόλλου συνεργασίας ΣΕΠΕ – ΕΛΙΝΥΑΕ και ν. 4075/2012.
  • Η αποχώρηση κάποιου εταίρου από το ΕΛΙΝΥΑΕ να συνεπάγεται άμεση υποχρέωση τακτοποίησης των υποχρεώσεών του ως προς το Ινστιτούτο (οικονομικές, διαχειριστικές κ.λπ.).
  • Έλεγχο της οικονομικής διαχείρισης των προηγούμενων ετών του ΕΛΙΝΥΑΕ.
  • Να μην παραχωρηθεί η πλειοψηφία στο ΔΣ του Ινστιτούτου στις εργοδοτικές οργανώσεις έναντι των ενώσεων τω εργαζομένων.

Αργεντινή: Αγνοείται η τύχη υποβρυχίου με 44μελές πλήρωμα

Κατηγορία Γενική | Αναρτήθηκε 17-11-2017 04:44:20 pm | από nskarmoutsos

Αγνοείται η τύχη ενός στρατιωτικού υποβρυχίου της Αργεντινής με 44μελές πλήρωμα και διεξάγονται έρευνες για τον εντοπισμό του σκάφους, που μπορεί να έχει πρόβλημα με τα τηλεπικοινωνιακά μέσα του, ανακοίνωσε εκπρόσωπος του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας.
Το υποβρύχιο βρισκόταν στη νότια Θάλασσα της Αργεντινής όταν έδωσε το τελευταίο στίγμα του, πριν από δύο ημέρες.
«Ερευνούμε τους λόγους για τους οποίους δεν υπάρχει επικοινωνία» δήλωσε ο εκπρόσωπος του Πολεμικού Ναυτικού της Αργεντινής Ενρίκε Μπάλμπι. «Αν υπάρχει πρόβλημα με την επικοινωνία, το σκάφος πρέπει να ανέβει στην επιφάνεια».
Ο Μπάλμπι δήλωσε πως το υποβρύχιο, το οποίο απέπλευσε από τη νότια πόλη Ουσουάια για τη Μαρ ντελ Πλάτα, έχει αποθέματα τροφίμων για αρκετές ημέρες και είναι πιθανόν να συνεχίζει το ταξίδι του παρά τα προβλήματα στην επικοινωνία.

Πηγή: in.gr

«Δανεικά και αγύριστα»: Μόλις 5,7 δισ. μπορεί να ανακτήσει το Δημόσιο από τα 45,5 δισ. που έδωσε για τις τράπεζες

Κατηγορία Γενική | Αναρτήθηκε 17-11-2017 09:43:57 am | από nskarmoutsos

Κεφάλαια 45,5 δισ. ευρώ έχει επενδύσει το Ελληνικό Δημόσιο στις τράπεζες, εκ των οποίων δυνητικά ανακτήσιμα είναι μόλις τα 5,7 δισ. ευρώ, εκτιμά το Ελεγκτικό Συνέδριο της Κομισιόν στην Έκθεσή του για την αντιμετώπιση της ελληνικής χρηματοπιστωτικής κρίσης μέσω των προγραμμάτων προσαρμογής. 

Οι επισημάνσεις του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου (ΕΕΣ) είναι λίαν καυστικές, τόσο για τις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών από το 2013 και εφεξής, όσο και για την εταιρική διακυβέρνηση τραπεζών και ΤΧΣ, καθώς και τους χειρισμούς για την αντιμετώπιση των "κόκκινων" δανείων.

Είναι αξιοσημείωτο ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο της Κομισιόν επικρίνει την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, η οποία αρνήθηκε να μετάσχει στην έρευνα του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, μη αναγνωρίζοντας την αρμοδιότητά του. "Οι πληροφορίες που μας παρείχε ήταν ανεπαρκείς ως αποδεικτικά στοιχεία αναγκαία για την εκτέλεση των ελεγκτικών εργασιών μας", αναφέρει χαρακτηριστικά το ΕΕΣ.

Ανακεφαλαιοποιήσεις 

Όπως αναφέρει η Έκθεση του ΕΕΣ, το αποτέλεσμα από τις παρεμβάσεις στον ελληνικό τραπεζικό κλάδο είναι πενιχρό. Έως τον Δεκέμβριο του 2016, το ΤΧΣ είχε διοχετεύσει στον ελληνικό τραπεζικό κλάδο 45,4 δισ. ευρώ, ενώ οι αναμενόμενες ζημίες ανέρχονταν σε 36,4 δισ. ευρώ.

Συνολικά, μόνο ένα ελάχιστο μέρος των αναμενόμενων ζημιών θα μπορούσε δυνητικά να ανακτηθεί σε βάθος χρόνου από πιθανή αύξηση της τιμής των μετοχών των συστημικών τραπεζών, και τα περισσότερα κεφάλαια του προγράμματος για τις εγχώριες τράπεζες αναμένεται να παραμείνουν μέρος του δημόσιου χρέους της Ελλάδας.

Ειδικότερα, το ΤΧΣ διέθεσε 31,9 δισ. ευρώ για τις συστημικές τράπεζες και 13,5 δισ. ευρώ για τις υπό εκκαθάριση τράπεζες (συνολικά 45,4 δισ. ευρώ) εκ των οποίων ανέκτησε μόλις 2,7 δισ. ευρώ από τις συστημικές τράπεζες και 0,5 δισ. ευρώ από τις υπό εκκαθάριση (συνολικά 3,2 δισ. ευρώ).

Το δυνητικά ανακτήσιμο ποσό εκτιμάται στα 5,7 δισ. ευρώ (3,8 δισ. ευρώ από τις συστημικές τράπεζες, 1,9 δισ. ευρώ από τις υπό εκκαθάριση). Οι αναμενόμενες ζημιές για το Δημόσιο (ΤΧΣ) από τη στήριξη των τραπεζών προσδιορίζονται από το ΕΕΣ στα 36,4 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 25,4 δισ. ευρώ από τις συστημικές και 11 δισ. ευρώ από τις τράπεζες υπό εκκαθάριση!

Οι όροι του δεύτερου και του τρίτου προγράμματος επέτρεπαν τη χρήση του ΤΧΣ μόνον ως ύστατη πηγή στήριξης των ανακεφαλαιοποιήσεων του 2014 και του 2015, αναφέρει το ΕΕΣ.

"Αυτό σήμαινε ότι το ΤΧΣ δεν μπορούσε να συμμετάσχει στις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών σε περίπτωση ενδιαφέροντος από ιδιώτες επενδυτές, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η περαιτέρω χορήγηση δημόσιων κεφαλαίων. Επομένως, κατά τη διαδικασία ανακεφαλαιοποίησης, ασκήθηκαν σημαντικές πιέσεις στις τιμές των μετοχών, με αποτέλεσμα τη σημαντική ποσοστιαία απομείωση της συμμετοχής του ΤΧΣ, το οποίο ήταν ήδη πλειοψηφικός μέτοχος των τραπεζών μετά την ανακεφαλαιοποίηση του 2013".

To EEΣ επισημαίνει επίσης ότι οι εκτιμήσεις των κεφαλαιακών αναγκών που προβλέπονταν στα δύο πρώτα προγράμματα δεν βασίζονταν πάντοτε σε αρκούντως συντηρητικές παραδοχές. Παραδείγματος χάριν, ακόμη και το δυσοίωνο σενάριο για την αύξηση του ΑΕΠ, που είχε διατυπωθεί τον Ιανουάριο του 2011, ήταν θετικότερο από τις πραγματικές οικονομικές επιδόσεις κατά 4,6 εκατοστιαίες μονάδες, 7,8 εκατοστιαίες μονάδες και 4,7 εκατοστιαίες μονάδες για τα έτη 2011, 2012 και 2013, αντίστοιχα.

Εταιρική διακυβέρνηση 

Περαιτέρω, σύμφωνα με τις επισημάνσεις του ΕΕΣ, ενώ οι ελληνικές τράπεζες διασώθηκαν με δημόσιο χρήμα και οι μετοχές τους πέρασαν κατά πλειοψηφία στο κράτος, δεν έγινε αλλαγή των παλαιών μετόχων και των παλαιών διοικήσεων και το ΤΧΣ δεν είχε ουσιαστικά τη δυνατότητα να τοποθετήσει νέα πρόσωπα στις διοικήσεις. 

Ο όρος για αξιολόγηση των διοικήσεων των τραπεζών ετέθη στο τρίτο πρόγραμμα, με αποτέλεσμα το ΤΧΣ να αξιολογεί πλέον τις επιδόσεις τους, επισημαίνει το ΕΕΣ. Αναγνωρίζει, ωστόσο, ότι τα κριτήρια που τέθηκαν  για τη συμμετοχή στα διοικητικά συμβούλια των τραπεζών ήταν αρκετά αυστηρά, αποκλείοντας μάλιστα από αυτά στελέχη τα οποία θα μπορούσαν να έχουν μία "πιο σφαιρική αντίληψη" της ελληνικής πραγματικότητας και της κατάστασης στην αγορά.

Οι μεταρρυθμίσεις στον χρηματοπιστωτικό τομέα δεν επικεντρώθηκαν επαρκώς στη διακυβέρνηση και την εγχώρια εποπτεία των λιγότερο σημαντικών τραπεζών, επισημαίνει επίσης το ΕΕΣ. "Σχεδόν έξι χρόνια μετά τη θέσπιση του πρώτου προγράμματος, επιτόπιος έλεγχος που διενεργήθηκε από την ΤτΕ και τον ΕΕΜ τον Μάρτιο του 2016 ανέδειξε στη μεγαλύτερη εξ αυτών τράπεζα σοβαρές εσωτερικές αδυναμίες όσον αφορά τη διακυβέρνηση, τη διαχείριση των κινδύνων και τις πρακτικές δανεισμού", αναφέρει "φωτογραφίζοντας" την Attica Bank.

Επικριτικό είναι το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο και για τη διακυβέρνηση του ΤΧΣ. Όπως αναφέρει, στο πρώτο πρόγραμμα σχεδιάστηκε η αρχική δομή διακυβέρνησης του ΤΧΣ, η οποία, ωστόσο, δεν εξασφάλιζε αυξημένη ανεξαρτησία από τις αρχές. 

Παρά τον όρο που περιλαμβανόταν στο δεύτερο πρόγραμμα, βάσει του οποίου το ΤΧΣ έπρεπε να έχει διοικητική δομή δύο επιπέδων (απαρτιζόμενη από το Γενικό Συμβούλιο και την Εκτελεστική Επιτροπή), τα προβλήματα ανεξαρτησίας δεν επιλύθηκαν. Της αδυναμίας αυτής επελήφθη το τρίτο πρόγραμμα, με την έμφαση που δόθηκε για πρώτη φορά στη διαδικασία επιλογής των ανώτατων στελεχών του ΤΧΣ.

Ωστόσο, οι λύσεις που προτείνονταν στο δεύτερο και το τρίτο πρόγραμμα δεν διασφάλιζαν επαρκώς την αποδοτική διάκριση αρμοδιοτήτων και εξουσιών μεταξύ των δύο οργάνων λήψης αποφάσεων. Η διαδικασία λήψης αποφάσεων του ΤΧΣ ήγειρε επίσης σοβαρές ανησυχίες ως προς τη διαφάνειά της.

"Παραδείγματος χάριν, το 2013, το ΤΧΣ ενέκρινε την πώληση πλειοψηφικής συμμετοχής σε θυγατρική τράπεζας, παρότι η συναλλαγή δεν βασίστηκε σε ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών με περισσότερους συμμετέχοντες", αναφέρει "φωτογραφίζοντας" την περίπτωση της "Πανγαία" της Εθνικής Τράπεζας επί διοίκησης Τουρκολιά.

"Κόκκινα" δάνεια

Σύμφωνα με την Έκθεση του ΕΕΣ, οι μεταρρυθμίσεις που συντελέστηκαν στο χρηματοπιστωτικό τομέα διασφάλισαν τη βραχυπρόθεσμη σταθερότητα του κλάδου, αλλά ορισμένες διαρθρωτικές αδυναμίες δεν αντιμετωπίστηκαν κατά τρόπο διεξοδικό ή περιελήφθησαν στο πρόγραμμα με καθυστέρηση (π.χ. η διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων και η εταιρική διακυβέρνηση). 

Στον χρηματοπιστωτικό τομέα, όπως αναφέρεται, το δεύτερο πρόγραμμα προέβλεπε όρο κατάρτισης σχεδίου υλοποίησης για τη βελτίωση της είσπραξης των Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων και τον καθορισμό σχετικών τιμών-στόχου στις υπό εκκαθάριση τράπεζες έως το τέλος του Ιουλίου του 2013. Ο όρος αυτός αποτέλεσε αντικείμενο διαφόρων ερμηνειών με αποτέλεσμα να σημειωθεί σημαντική καθυστέρηση στην υλοποίησή του. 

‘Όπως αναφέρεται δηκτικά απέναντι στην ΕΚΤ, ως επόπτη των τραπεζών, το Ελεγκτικό Συνέδριο της Κομισιόν "μόλις τον Απρίλιο του 2014 θεσπίστηκε όρος, στο δεύτερο πρόγραμμα, που προέβλεπε ότι η Τράπεζα της Ελλάδος όφειλε να θεσπίσει βασικούς δείκτες επιδόσεων για την παρακολούθηση της προόδου των τραπεζών ως προς τον περιορισμό των ιδιαίτερα υψηλών χαρτοφυλακίων ΜΕΔ. Επιπλέον, στον τομέα αυτό, η Επιτροπή δεν έκανε πλήρη χρήση της ιδιότητάς της ως παρατηρητή στα όργανα λήψης αποφάσεων του ΤΧΣ, η οποία της παρείχε την πρόσθετη δυνατότητα να διασφαλίζει τη συμμόρφωση προς τους όρους των προγραμμάτων".

Όπως επισημαίνεται σε άλλο σημείο της Έκθεσης, όταν το 2012 η πιστοληπτική αξιολόγηση της Ελλάδας προεξοφλήθηκε πλήρως και προέκυψε η κεφαλαιακή ανεπάρκεια των τραπεζών, δεν αξιολογήθηκε ο τρόπος με τον οποίο τα δημοσιονομικά μέτρα θα επηρέαζαν περαιτέρω τη φερεγγυότητα των οφειλετών των τραπεζών και, κατ’ επέκταση, την αγοραία αξία των δανείων τους. Παραδείγματος χάριν, δεν αναλύθηκε ο βαθμός στον οποίο οι υψηλότεροι περιοδικοί φόροι επί της ακίνητης περιουσίας θα έπλητταν τις τιμές των ακινήτων και τα στεγαστικά δάνεια.

Στο πλαίσιο των δύο πρώτων προγραμμάτων, αναφέρει το ΕΕΣ, δόθηκε έμφαση στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και την παροχή ρευστότητας, αλλά δεν ακολούθησαν αποτελεσματικά μέτρα για τη διαχείριση των ΜΕΔ (π.χ. το πρώτο πρόγραμμα προέβλεπε μόνο δέσμευση για την αξιολόγηση της νομοθεσίας περί αφερεγγυότητας). Στο δεύτερο πρόγραμμα το πρόβλημα των ΜΕΔ επιχειρήθηκε να αντιμετωπιστεί κυρίως μέσω της εσωτερικής διαχείρισής τους από τις τράπεζες, η οποία, αν και αναγκαία, αποδείχθηκε σε μεγάλο βαθμό αναποτελεσματική.

Το ΕΕΣ επισημαίνει επίσης ότι η δημιουργία εταιρείας κατοχής και διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων (asset management company, AMC) που είναι μια από τις πλέον διαδεδομένες λύσεις διεθνώς, δεν χρησιμοποιήθηκε στα ελληνικά προγράμματα, λόγω χρηματοδοτικών περιορισμών και άλλων παραγόντων (όπως η διαφοροποίηση των μη εξυπηρετούμενων δανείων σε όλους τους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας, ζητήματα διακυβέρνησης και επιφυλάξεις σχετικά με τη νομοθεσία περί κρατικών ενισχύσεων της ΕΕ). 

Το πλαίσιο αφερεγγυότητας

Ειδική μνεία γίνεται στην πολυπλοκότητα του πλαισίου αφερεγγυότητας που "παρέτεινε μάλλον επ’ αόριστον το πρόβλημα των ΜΕΔ, αντί να συμβάλει στην αντιμετώπισή του με βάση ένα συνεκτικό, κεντρικό στρατηγικό πλαίσιο με σαφείς πολιτικές προτεραιότητες". Όπως αναφέρεται, ο σχεδιασμός του πλαισίου δεν έλαβε επίσης υπόψη την περιορισμένη ικανότητα της δικαιοσύνης να χειριστεί αποτελεσματικά μεγάλο αριθμό υποθέσεων. Όλα αυτά τα προβλήματα πολυπλοκότητας και ικανότητας από κοινού προκάλεσαν καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα η στρατηγική αθέτηση υποχρεώσεων και ο ηθικός κίνδυνος να διαδοθούν σε ολόκληρο το σύστημα.

Το νομικό πλαίσιο για την αφερεγγυότητα των φυσικών προσώπων είχε ως αποτέλεσμα να κατακλυστεί η δικαιοσύνη από περίπου 200.000 αιτήσεις νομικής προστασίας και να παρασχεθεί στους δανειολήπτες αναστολή πληρωμών λόγω της τεράστιας συσσώρευσης υποθέσεων, η εξέταση των οποίων αναμένεται να διαρκέσει έως και 15 χρόνια.

Το πρόβλημα επιδεινώθηκε λόγω της ανεπαρκούς παροχής καθοδήγησης στους δικαστές και των προβλημάτων σχεδιασμού που προηγήθηκαν του νόμου του 2015 (όρου του τρίτου προγράμματος), όπως η δυνατότητα μηδενικής ή ελάχιστης καταβολής από τους δανειολήπτες έως την εξέταση της υπόθεσής τους.

Συνεπώς, το πλαίσιο δεν ήταν καλά στοχοθετημένο, καθώς μη επιλέξιμοι δανειολήπτες υπέβαλλαν ούτως ή άλλως αίτηση υπαγωγής τους στο καθεστώς αφερεγγυότητας, προκειμένου να αποφύγουν τυχόν εις βάρος τους ενέργειες των πιστωτών τους έως την εξέταση της υπόθεσής τους. Οι μη στοχοθετημένοι κανόνες για την αφερεγγυότητα των νοικοκυριών συνέβαλαν επίσης στην υπονόμευση της νοοτροπίας πληρωμών των δανειοληπτών.

Η Τράπεζα της Ελλάδος και οι εγχώριες τράπεζες εκτιμούν ότι το ένα έκτο των επιχειρήσεων και τουλάχιστον το ένα τέταρτο των νοικοκυριών είναι στρατηγικοί κακοπληρωτές. Μόνο στο τρίτο πρόγραμμα περιελήφθη όρος που προέβλεπε τη δημιουργία ενεργού δευτερογενούς αγοράς για τη διαχείριση και πώληση ΜΕΔ.

Ωστόσο, αρκετά βασικά εμπόδια δεν ήρθησαν ούτε από τον νόμο που ψηφίστηκε στα τέλη του 2015 ούτε από τις δύο περαιτέρω τροποποιήσεις του το 2016 (οι οποίες περιελάμβαναν και τα εξυπηρετούμενα δάνεια), και το νομικό πλαίσιο παρέμεινε γραφειοκρατικό.

Η ενίσχυση των χρηματοδοτήσεων

Μολονότι τα προγράμματα θέσπισαν όρους για τη βελτίωση της πρόσβασης των ΜΜΕ σε χρηματοδότηση, - αναφέρει το ΕΕΣ - οι μεταρρυθμίσεις του χρηματοπιστωτικού τομέα προέβλεπαν μόνο τη σύσταση του Institute for Growth (Ελληνικό Επενδυτικό Ταμείο).

Επιπλέον, το ποσό που χορηγήθηκε για τον σκοπό αυτό (περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ) ήταν χαμηλό σε σχέση με τις χρηματοδοτικές ανάγκες των ελληνικών επιχειρήσεων.  Οι περιορισμοί στη διαθεσιμότητα πιστώσεων υπονόμευσαν τις προσπάθειες αποκατάστασης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, καθώς οι εγχώριες ΜΜΕ αντιμετώπισαν σημαντικές δυσκολίες πρόσβασης σε χρηματοδότηση.

Ρευστότητα

Ήδη από το πρώτο πρόγραμμα, ζητήθηκε από τις ελληνικές τράπεζες να μειώσουν την εξάρτησή τους από τον δανεισμό της κεντρικής τράπεζας (ήτοι το Ευρωσύστημα), καθώς η ρευστότητά τους βρισκόταν ήδη υπό πίεση. Υπό αυτές τις συνθήκες, το πρώτο πρόγραμμα δεν κατάφερε να μειώσει την εξάρτηση από τον δανεισμό της κεντρικής τράπεζας, κάτι που επετεύχθη στο πλαίσιο του δεύτερου και του τρίτου.

Παρ’ όλα αυτά, το 2016 οι ελληνικές τράπεζες συνέχισαν να αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της περιορισμένης ρευστότητας, καθώς η εξάρτησή τους από τον δανεισμό της κεντρικής τράπεζας υπερέβαινε κατά πολύ το επίπεδο του 2009,  καίτοι χαμηλότερη σε σχέση με την κορύφωσή της στα μέσα του 2015 (150 δισεκατομμύρια ευρώ). 

Όσον αφορά τις συνήθεις πηγές ρευστότητας, το 2016 δεν υπήρχε καμία ένδειξη σταθερής επιστροφής των καταθέσεων (μειωμένες κατά σχεδόν το ήμισυ σε σύγκριση με το 2009, από 238 δισ. ευρώ σε 121 δισ. ευρώ) και η πρόσβαση των εγχώριων τραπεζών σε άλλες πηγές χρηματοδότησης εξακολουθούσε να είναι περιορισμένη. 

Κερδοφορία 

Με τις πολιτικές που θεσπίστηκαν από τα προγράμματα επιχειρήθηκε η βελτίωση της κερδοφορίας των τραπεζών μέσω συγχωνεύσεων και εκ βάθρων αναδιαρθρώσεων. Μειώνοντας σημαντικά το προσωπικό και τα καταστήματά τους, οι εγχώριες τράπεζες βελτίωσαν σημαντικά τον δείκτη κόστους/εσόδων (51,9 %, σε σύγκριση με τον μέσο όρο του 65,7% στην ΕΕ το 2016) και τις λειτουργικές δαπάνες τους. Ωστόσο, σε ενοποιημένη βάση, εξακολούθησαν να καταγράφουν ζημίες στο μεγαλύτερο μέρος της ως άνω περιόδου και οι επιδόσεις τους ως προς μια σειρά δεικτών κερδοφορίας συνέχισαν να συγκαταλέγονται στις χειρότερες της ΕΕ.

Συνολικά, τα προγράμματα δεν κατάφεραν να αποτρέψουν τη ραγδαία επιδείνωση των ισολογισμών των ελληνικών τραπεζών, πρωτίστως λόγω των δυσμενών μακροοικονομικών και πολιτικών εξελίξεων. Ο διαμεσολαβητικός ρόλος των τραπεζών υπονομεύθηκε και η χρηματοδότηση της πραγματικής οικονομίας όχι μόνο περιορίστηκε, αλλά κατέστη και ακριβότερη.

της Νένας Μαλλιάρα

Πηγή: capital.gr

«Ψύλλοι στ’ άχυρα»

Κατηγορία Γενική | Αναρτήθηκε 17-11-2017 09:28:51 am | από nskarmoutsos

Ένας άνδρας οδηγεί τη γεμάτη με άχυρο βάρκα του στα παγωμένα νερά της λίμνης Nageen στην πόλη Σριναγκάρ της Ινδίας.

Πηγή: naftemporiki.gr

Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για απασχόληση 15.000 ανέργων

Κατηγορία Γενική | Αναρτήθηκε 16-11-2017 10:24:46 pm | από nskarmoutsos

Δημοσιεύθηκε στη «Διαύγεια» η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Γεωργίου Χουλιαράκη και της αναπληρώτριας υπουργού Εργασίας, αρμόδιας για την καταπολέμηση της ανεργίας, Ράνιας Αντωνοπούλου, για το νέο πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση 15.000 ανέργων, ηλικίας 30-49 ετών.
Σκοπός του προγράμματος είναι η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, πλήρους απασχόλησης, με την πρόσληψη 15.000 ανέργων, ηλικίας 30-49 ετών, με έμφαση στους μακροχρόνια ανέργους. Από τις 15.000 θέσεις, οι 5.000 αφορούν αποκλειστικά σε εγγραμμένους ανέργους δικαιούχους του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ).
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.) και, γενικά, εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα σε όλη τη χώρα.
Για την υλοποίηση του προγράμματος, θα προκληθεί δαπάνη, ύψους 81 εκατ. ευρώ, η οποία θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ (ΚΑΕ 2493) και κατανέμεται σε ετήσια βάση, ως εξής:
Για το 2018: 50.000.000 ευρώ και για το 2019: 31.000.000 ευρώ.

Πηγή: in.gr

Πότε θα καταβληθούν οι συντάξεις Δεκεμβρίου

Κατηγορία Γενική | Αναρτήθηκε 16-11-2017 10:29:45 am | από nskarmoutsos

Από 29 Νοεμβρίου έως και 2 Δεκεμβρίου θα καταβληθούν από τα ασφαλιστικά ταμεία οι συντάξεις Δεκεμβρίου.

Συγκεκριμένα, το ΙΚΑ και το Δημόσιο θα καταβάλλουν τις συντάξεις την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου, ενώ ο ΟΑΕΕ την Πέμπτη 1η Δεκεμβρίου.

Την ίδια ημέρα θα πιστωθούν οι συντάξεις του ΟΓΑ. Το ΝΑΤ και ΚΕΑΝ θα καταβάλλουν τις συντάξεις στις 30 Νοεμβρίου 2016 ημέρα Τετάρτη, ενώ το ΕΤΕΑ θα καταβάλλει τις επικουρικές συντάξεις στις 02 Δεκεμβρίου 2016 ημέρα Παρασκευή.

Όπως έγινε γνωστό, τέλος, το ΕΤΕΑ θα πληρώσει τις επικουρικές του Ιανουαρίου πριν από την Πρωτοχρονιά.

Πηγή: enikonomia.gr

Ενα ακόμα έγκλημα!

Κατηγορία Γενική | Αναρτήθηκε 16-11-2017 09:40:30 am | από nskarmoutsos

Δελτίο τύπου

Είναι ένα ακόμα έγκλημα! Οι αναμενόμενες βροχές του Νοέμβρη έγιναν υγρός τάφος για 15 ανθρώπους (μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές). Εγιναν ο εφιάλτης για εκατοντάδες εργατικά νοικοκυριά που καταστράφηκαν. Και για άλλη μια φορά, ακούγονται ίδια και απαράλλαχτα τσιτάτα για να κουκουλώσουν την πραγματική αιτία του προβλήματος. «Ακραίο φυσικό φαινόμενο», «Κλιματική αλλαγή που προκαλεί καταστροφές», «Η ποσότητα της βροχής ήταν τεράστια και απρόσμενη», «Συνδυασμένα φαινόμενα σε σύντομο χρονικό διάστημα», «Ο,τι κι αν γινόταν δεν θα μπορούσε να προλάβει την κατάσταση».. Και άλλα παρόμοια, που ντύνονται με επιστημονικό μανδύα, για να δώσουν ένα βολικό άλλοθι στον ένοχο...

Βέβαια, όσο ορμητικές και καταστροφικές κι αν είναι οι πλημμύρες, δεν μπορούν να παρασύρουν την αλήθεια. Και η αλήθεια είναι ότι δεν φταίει το φυσικό φαινόμενο. Αυτό υπάρχει, το ξέρουμε και ξέρουμε ότι θα επαναληφθεί και μάλιστα με μεγαλύτερη ένταση. Οπως ξέρουμε και το βλέπουμε κάθε φορά, ότι η λαϊκή ανάγκη για προστασία και θωράκιση από τέτοια φαινόμενα δεν ικανοποιείται διαχρονικά από τις αστικές κυβερνήσεις, τις Περιφέρειες, τους δήμους, όλο το πλέγμα του αστικού κράτους. Και η αιτία έχει συγκεκριμένο όνομα. Και αυτή είναι ο δρόμος της καπιταλιστικής ανάπτυξης και της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο τα κέρδη των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, του κεφαλαίου. Και άρα η κατασκευή έργων και υποδομών, που να προστατεύουν το λαό, δεν είναι πρώτη προτεραιότητα. Η σημερινή κυβέρνηση αυτό το λέει «δίκαιη ανάπτυξη». Οι προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν εφεύρει άλλους βαρύγδουπους όρους.

Πώς αποτυπώνεται αυτή η πραγματικότητα; Στο ποια έργα θεωρούνται επιλέξιμα, για να χρηματοδοτηθούν από την ΕΕ και το περίφημο ΕΣΠΑ. Στο τι προβλέπουν ο κρατικός προϋπολογισμός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και οι προϋπολογισμοί των Περιφερειών της χώρας για αντιπλημμυρικά έργα. Το ίδιο ισχύει και για μέτρα στα δάση μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές, που συμβάλλουν σε τέτοια πλημμυρικά φαινόμενα. Δηλαδή, μηδαμινά κονδύλια, την ίδια στιγμή που υπάρχουν κωδικοί για δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που εξυπηρετούν το κεφάλαιο. Στο ότι τα μεγάλα έργα που γίνονται (οδικοί άξονες, αεροδρόμια κ.λπ.) δεν λαμβάνουν υπόψη τους την αντιπλημμυρική θωράκιση των γύρω περιοχών, δεν είναι ενταγμένα σε έναν συνολικό σχεδιασμό για κάθε περιοχή και γενικότερα για κάθε λεκάνη απορροής, επηρεάζοντας την αντιπλημμυρική προστασία. Και, βέβαια, δεν μπορεί να ισχυριστεί κάποιος ότι δεν γίνονται καθόλου αντιπλημμυρικά έργα. Είναι, όμως, τόσο αποσπασματικός ο σχεδιασμός από δήμο σε δήμο, ακόμα και από Περιφέρεια σε Περιφέρεια, που, πολύ συχνά, ακόμα κι αυτά τα έργα που γίνονται σώζουν ένα δήμο ή μια περιοχή και πνίγουν το γειτονικό δήμο...

Τα έργα που προτάσσονται είναι αυτά που συμβάλλουν στην ενίσχυση των μονοπωλιακών ομίλων. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Ρυθμιστικό Σχέδιο για την Αττική, που δείχνει τις προτεραιότητες της άρχουσας τάξης, δίνεται βάρος σε έργα που αφορούν τον τουρισμό πολυτελείας, τη μεταφορά εμπορευμάτων κ.λπ. Τα έργα υποδομών, αντιπλημμυρικά, αντισεισμικά, αντιπυρικά, δεν βρίσκουν θέση στους κωδικούς των προϋπολογισμών, γιατί δεν είναι ανταποδοτικά. Είναι υποδομές που μετά την κατασκευή τους δεν πουλιούνται, δεν νοικιάζονται, δεν αποφέρουν έσοδα, όπως π.χ. με τα διόδια για 25 χρόνια. Δεν είναι έργα «βιτρίνας», όπως οι «βιοκλιματικές» παιδικές χαρές και τα γήπεδα για τις ΠΑΕ, που κοστίζουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Δεν είναι, λοιπόν, θέμα «ακραίου φυσικού φαινομένου» η καταστροφή από τις πλημμύρες. Αλλού είναι το πρόβλημα. Ακραίο και επικίνδυνο φαινόμενο είναι η πολιτική που ακολουθείται από τις αστικές κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ όλα τα προηγούμενα χρόνια, από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ τώρα. Επειδή βροχές, πλημμύρες και σεισμοί θα έρθουν και θα ξανάρθουν, έρχεται ξανά στο προσκήνιο η ανάγκη ο λαός να αγωνιστεί και να διεκδικήσει έργα και υποδομές που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες του, θα προστατεύουν τη ζωή του. Αγώνας που για να έχει ελπιδοφόρα προοπτική, θα πρέπει να δένεται με την πάλη για έναν ριζικά διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης, να φωτίζει το δρόμο του κεντρικού επιστημονικού σχεδιασμού της οικονομίας με κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής και εργατικό έλεγχο. Στο πλαίσιο του κεντρικού σχεδιασμού, ο ενιαίος κρατικός φορέας κατασκευών θα σχεδιάζει και θα υλοποιεί έργα που θα καλύπτουν το σύνολο των κοινωνικών αναγκών, συνδυάζοντας αρμονικά την κάλυψη των αναγκών για ασφαλείς και ποιοτικές υποδομές κατοικίας, εργασίας, άθλησης, διασκέδασης, μεταφοράς κ.λπ. με την προστασία της δημόσιας υγείας και ασφάλειας και του περιβάλλοντος από φυσικές και τεχνολογικές καταστροφές.

ΤΕ ΑΡΚΑΔΙΑΣ ΚΚΕ

Στα ρεκόρ Guinnes ο Ανδρέας Κωλέττης από τα Δολιανά

Κατηγορία Γενική | Αναρτήθηκε 16-11-2017 09:33:15 am | από nskarmoutsos

Δελτίο τύπου

Ο Έλληνας Ρέκορντμαν στα Assist World Records, ο Ανδρέας Κωλέττης, κατάγεται από τα Δολιανά Αρκαδίας και έσπασε το Παγκόσμιο Ρεκόρ στην κατηγορία «Κάτοχος των Περισσοτέρων Πιστοποιήσεων Διαιτητή / Κριτή Αθλημάτων - Most Referee Qualifications across Multiple Sports» σε πενήντα (50) αθλήματα. Ο Ανδρέας, 34 ετών, είναι πτυχιούχος του ΤΕΦΑΑ Αθηνών και εργάζεται στην Ελληνική Αστυνομία. Ο ίδιος έχει καταρρίψει το Παγκόσμιο Ρεκόρ δέκα (10) φορές στα Guinnes World Records στην ίδια κατηγορία, όπου η τελευταία φορά ήταν στα τριάντα έξι (36)  αθλήματα στις 14/10/2014 .

Είναι πιστοποιημένος διαιτητής/κριτής σε 50 αθλήματα:

1.    Armlifting

2.    Kettlebell Sport Bolt

3.    Mas-wrestling

4.    Special Olympics aquatics

5.    Special Olympics athletics

6.    Special Olympics bowling

7.    Special Olympics powerlifting

8.    Strongman

9.    Αγωνιστική Αναρρίχηση

10.  Αθλητική Αλιεία Επιφανείας

11.  Αθλητική Ναυαγοσωστική

12.  Αντιπτέριση

13.  Αντισφαίριση

14.  Αντισφαίριση επί Άμμου

15.  Άπνοια-Ελεύθερη κατάδυση

16.  Άρση Βαρών

17.  Γουσού Κουνγκ Φού

18.  Δίαθλο

19.  Δυναμικό Τριάθλο

20.  Επιτραπέζια Αντισφαίριση

21.  Ζίου-Ζίτσου

22.  Ιστιοπλοΐα

23.  Καλαθοσφαίριση

24.  Κολύμβηση

25.  Μηχανοκίνητος Χερσαίος Αθλητισμός

26.  Μπότσια

27.  Μπρίτζ

28.  Ξιφασκία

29.  Παραποδηλασία

30.  Παρατρίαθλο

31.  Πετοσφαίριση

32.  Πετοσφαίριση επί Άμμου

33.  Ποδηλασία

34.  Ποδόσφαιρο

35.  Ποδόσφαιρο επί Άμμου

36.  Ποδόσφαιρο Σάλας

37.  Ποδόσφαιρο τυφλών

38.  Πυγμαχία

39.  Ράγκμπυ επί Άμμου

40.  Ράγκμπυ Λίγκ

41.  Ράγμπυ Γιούνιον

42.  Σκάκι

43.  Στίβο

44.  Συγχρονισμένη Κολύμβηση

45.  Τεχνική Κολύμβηση

46.  Τοξοβολία

47.  Τρίαθλο

48.  Υποβρύχια Σκοποβολή

49.  Χειροπάλη

50.  Χειροσφαίριση επί Άμμου

Προηγούμενες αναρτήσεις