Παράλιο Άστρος
logo: Το Άστρος της Θαλάσσης
Αναζήτηση Go

Το φαινόμενο της πεταλούδας

Κατηγορία Επιστήμη | Αναρτήθηκε 17-03-2014 01:15:10 pm | από nskarmoutsos

Τι ακριβώς είναι το Χάος και η Θεωρία του Χάους, στοιχείο της οποίας αποτελεί και το «Φαινόμενο της Πεταλούδας»; Είναι... πιθανό να υπάρχουν αόρατες συστημικές σχέσεις μεταξύ φαινομενικά ασυσχέτιστων πραγμάτων; Το «Φαινόμενο της Πεταλούδας» περικλείει την άποψη ότι μικρές, φαινομενικά ασήμαντες αλλαγές μπορεί να προκαλέσουν τεράστιες αποκλίσεις στην εξέλιξη των πραγμάτων, δημιουργώντας μια τελείως διαφορετική πραγματικότητα, όπως ακριβώς μια πεταλούδα που χτυπάει τα φτερά της στην Ασία μπορεί να δημιουργήσει έναν τυφώνα στη Βόρεια Αμερική...

Το χτύπημα των φτερών μιας πεταλούδας παράγει σήμερα μια μικροσκοπική (σχεδόν μη παρατηρήσιμη) αλλαγή στην κατάσταση της ατμόσφαιρας. Στη διάρκεια ενός μήνα από σήμερα, το τι κάνει η ατμόσφαιρα, ως απόρροια της απειροελάχιστης μεταβολής που προκαλούν οι κινήσεις των φτερών της πεταλούδας, αποκλίνει πραγματικά από αυτό που θα είχε κάνει, με αποτέλεσμα ένας ανεμοστρόβιλος που θα είχε καταστρέψει την ινδονησιακή ακτή να μη δημιουργείται ή ίσως ένας που δεν επρόκειτο να υπάρξει ποτέ, τελικά εκδηλώνεται χιλιάδες μίλια μακριά.

Ο πρώτος αληθινός πειραματιστής στο χάος ήταν ο μετεωρολόγος Edward Lorenz. Το 1960 εργαζόταν στο πρόβλημα της καιρικής πρόβλεψης χρησιμοποιώντας σε έναν πρωτότυπο υπολογιστή ένα σύστημα 12 εξισώσεων. Αυτό το software θεωρητικά προέβλεπε τις μεταβολές του καιρού. Ο υπολογιστής αποθήκευε τα αποτελέσματα των προβλέψεων με μορφή αριθμών έξι δεκαδικών ψηφίων, ενώ ο ίδιος, χάριν οικονομίας, είχε εκτυπώσει τα αποτελέσματα σε τρεις δεκαδικές θέσεις.

Μία μέρα το 1961 θέλησε να δει μια ιδιαίτερη ακολουθία και πάλι. Για να κερδίσει χρόνο, άρχισε στη μέση της ακολουθίας αντί στην αρχή και εισήγαγε τον αριθμό από το έντυπό του και έφυγε, αφήνοντας το πρόγραμμα να «τρέξει».

Όταν επέστρεψε, η ακολουθία είχε εξελιχθεί τελείως διαφορετικά από αυτό που περίμενε. Σε σχέση με το αρχικό σχέδιο υπήρχαν σημαντικές αποκλίσεις, διαφοροποιώντας σημαντικά τον τελικό σχηματισμό από τον αρχικό σχεδιασμό. Με λίγα λόγια το αποτέλεσμα ήταν τελείως διαφορετικό.

Υπολόγισε όμως τι συνέβη. Στην αρχική ακολουθία, ο αριθμός ήταν 0,506127 και εκείνος είχε δακτυλογραφήσει μόνο τα τρία πρώτα δεκαδικά ψηφία, δηλαδή τον αριθμό 0,506. Ένας επιστήμονας θεωρείται τυχερός εάν μπορεί να φτάσει τις μετρήσεις του στην ακρίβεια τριών δεκαδικών ψηφίων. Η επικρατούσα άποψη ότι η παράλειψη μικρών ανεπαίσθητων στοιχείων στη χρησιμοποίηση λογικών μεθόδων υπολογισμού δεν μπορεί να έχει κάποια τεράστια επίδραση στην έκβαση του πειράματος, απλώς καταρρίφθηκε. 

Ο Lorenz απέδειξε ότι αυτή η άποψη ήταν λανθασμένη. Αυτή η επίδραση ήρθε να μαθευτεί ως «Το Φαινόμενο της Πεταλούδας». Το ποσό διαφοράς στις αφετηρίες των δύο ακολουθιών είναι τόσο μικρό που είναι συγκρίσιμο με μια πεταλούδα που χτυπά τα φτερά της στην ατμόσφαιρα.

Αυτό το φαινόμενο, κοινό για τη Θεωρία του Χάους, είναι επίσης γνωστός ως η ευαίσθητη εξάρτηση στους αρχικούς όρους. Ακριβώς μια μικρή αλλαγή στους αρχικούς όρους μπορεί δραστικά να αλλάξει τη μακροπρόθεσμη συμπεριφορά ενός συστήματος. Μια τέτοια μικρή διαφορά συνήθως θεωρείται πειραματικός θόρυβος ή ακόμα και ανακρίβεια του εξοπλισμού. Τέτοια «λαθάκια» είναι αδύνατο να αποφευχθούν ακόμη και στο πιο απομονωμένο εργαστήριο.

Από αυτήν την ιδέα, ο Lorenz δήλωσε ότι είναι αδύνατο να προβλεφθεί ο καιρός ακριβώς, ωστόσο αυτή η ανακάλυψη τον οδήγησε προς άλλες πτυχές της επιστήμης, σε αυτό που ήρθε τελικά να μαθευτεί ως Θεωρία του Χάους.

Μας θυμίζουν κάτι τα παραπάνω; Μήπως αυτές οι σχέσεις φαίνεται να διαφεντεύουν τα χρηματιστήρια, από την αρχή της λειτουργίας τους;

Δυστυχώς ή ευτυχώς, η απάντηση είναι μάλλον καταφατική. Ακριβώς όπως η Θεωρία του Χάους προβλέπει, η ιστορική πορεία των χρηματιστηρίων μας διδάσκει ότι τα μικρά, φαινομενικά ασήμαντα γεγονότα μπορούν να έχουν τεράστιες συνέπειες στην εξέλιξη των πραγμάτων. Μικρές αλλαγές, οριακές, μπορεί να προκαλέσουν δραστικές μη προσδοκώμενες μεταβολές.

Το χρηματιστήριο της Κίνας έπεσε 9% την Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2007, βυθίζοντας σε ”βαθύ κόκκινο” τις αγορές σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης και της «Μέκκας των Αγορών», του δείκτη Dow Jones.

Ενώ οι περισσότεροι αναλώνονται στην προσπάθεια να αναλύσουν την αιτία της πτώσης, η χειρότερη ημερήσια πτώση στην αγορά μετοχών της Κίνας στη δεκαετία ως γεγονός από μόνο του δεν είναι ιδιαίτερης σημασίας.

Αυτό που είναι όμως ύψιστης σημασίας είναι το εξής: Μερικά έτη πριν, μια πτώση όπως αυτή στην αγορά της Κίνας δεν θα είχε προκαλέσει παγκόσμια αναταραχή, αλλά η επίδραση του «Φαινομένου της Πεταλούδας» επιβεβαιώνει την ιδέα ότι η Κίνα διαδραματίζει έναν όλο και περισσότερο μεγαλύτερο ρόλο στην παγκόσμια οικονομία, μέχρι να έρθει η στιγμή που πιθανόν να κινεί τα νήματα εξ αρχής και όχι εκ παραδρομής, όπως έγινε τις προηγούμενες ημέρες.

Η πραγματική ιστορία και το ηθικό δίδαγμα των ημερών είναι ότι κανένας δεν είναι απομονωμένος από αυτό που συμβαίνει στην Κίνα αυτές τις μέρες. Κάθε επιχείρηση επηρεάζεται από την Κίνα με κάποιο τρόπο, ως αγορά, ως πηγή αγαθών, ως αυξανόμενη πηγή ανταγωνισμού και πολλά άλλα. 

Οπότε την επόμενη φορά που θα επενδύσετε σε μετοχές, σκεφτείτε καλά: Μήπως είναι η εποχή των πεταλούδων στην Ασία; 

Πηγή: enet.gr

Έτοιμα για απογείωση τα πρώτα ιπτάμενα ΙΧ

Κατηγορία Τεχνολογία | Αναρτήθηκε 20-02-2017 09:19:47 am | από nskarmoutsos

«Θυμηθείτε τα λόγια μου», έλεγε ο πρωτοπόρος του αυτοκινήτου, Χένρι Φορντ, το 1940. «Ο συνδυασμός αεροπλάνου και αυτοκινήτου έρχεται. Μπορεί να χαμογελάτε ακούγοντάς το, αλλά θα έρθει».

Έπρεπε να περάσουν σχεδόν 80 χρόνια από τότε, ωστόσο το όραμα του Φορντ αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα. Το ιπτάμενο αυτοκίνητο, που έχει πρωταγωνιστήσει σε αρκετές ταινίες και σειρές επιστημονικής φαντασίας, από το «Metropolis» του 1927 μέχρι «Το Πέμπτο Στοιχείο», είναι ένα από τα «ιερά δισκοπότηρα» της επιστήμης, με στόχο να αποσυμφορήσει την κυκλοφορία στους δρόμους και να φέρει την επανάσταση στις μεταφορές.

Πλέον υπάρχουν αρκετές εταιρείες ανά τον κόσμο που ετοιμάζονται να προχωρήσουν σε μαζική κατασκευή ιπτάμενων οχημάτων και μάλιστα διαγκωνίζονται για το ποιος θα καταφέρει να κατακτήσει πρώτος τους ουρανούς και κατά συνέπεια τη νέα αγορά που ανοίγεται.

Η αρχή στο Ντουμπάι
Μέσα στους επόμενους μήνες και συγκεκριμένα τον ερχόμενο Ιούλιο θα κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση στον ουρανό του Ντουμπάι τα πρώτα ιπτάμενα οχήματα χωρίς πιλότο.

Η RTA, η αρμόδια υπηρεσία για υποδομές και μεταφορές, σε συνεργασία με την κινεζική εταιρεία Ehang, έχει πραγματοποιήσει ήδη τις δοκιμές για ένα αυτόνομο ιπτάμενο όχημα, το οποίο μπορεί να μεταφέρει έναν άνθρωπο.

Το αυτοκίνητο που μπορεί να μετατραπεί σε ένα μίνι ελικόπτερο έκανε την επίσημη πρεμιέρα του στη σύνοδο του Ντουμπάι. Το Ehang 184, όπως ονομάζεται το συγκεκριμένο μοντέλο, διαθέτει μια οθόνη αφής μπροστά από το κάθισμα του επιβάτη, όπου εμφανίζεται ένας χάρτης με όλους τους δυνατούς προορισμούς.

Μόλις επιλέξει κάποια από τις προκαθορισμένες διαδρομές, το όχημα θα λειτουργεί αυτόματα, θα απογειωθεί και θα φτάσει στον προορισμό, όπου θα προσγειωθεί σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Η όλη επιχείρηση θα παρακολουθείται από ένα κέντρο ελέγχου στο έδαφος. Μπορεί να παραμείνει στον αέρα για 30 λεπτά και η μέγιστη ταχύτητα που αναπτύσσει είναι τα 160 χλμ. την ώρα, ωστόσο το εμιράτο σκοπεύει να μην επιτρέπει μεγαλύτερες ταχύτητες από τα 100 χλμ. ανά ώρα.

Το ολλανδικό διθέσιο
Οποιος βιάζεται πολύ να αποκτήσει το δικό του ιπτάμενο αυτοκίνητο και του περισσεύει τουλάχιστον μισό εκατομμύριο ευρώ, μπορεί να παραγγείλει ήδη το PAL-V. Από του χρόνου, που αναμένεται να βγει σε παραγωγή, η τιμή του θα μειωθεί στα περίπου 250.000 ευρώ.

Πρόκειται για ένα ολλανδικό διθέσιο αυτοκίνητο που χωράει στο γκαράζ, αλλά όταν ξεδιπλώνει τους έλικές του μπορεί να πετάξει σαν ελικόπτερο και μάλιστα με ταχύτητα που φτάνει τα 100 μίλια την ώρα.

Το μόνο που χρειάζεται για να απογειωθεί είναι ένας μικρός αεροδιάδρομος, ή έστω ένα αρκετά μακρύ τμήμα ενός ήσυχου δρόμου και περίπου 5 έως 10 λεπτά για να γίνει η μετατροπή από επίγειο σε ιπτάμενο όχημα. Το μεγαλύτερο ύψος στο οποίο μπορεί να φτάσει είναι τα 3.500 μέτρα και μάλιστα με κάθετη κίνηση, σαν ελικόπτερο.

Φουτουριστικός σχεδιασμός
Μέσα στο 2017 θέλει να πραγματοποιήσει τις πρώτες δοκιμές για το δικό της ιπτάμενο αυτοκίνητο η Airbus, που, σύμφωνα με τα σχέδια, έχει ιδιαίτερα φουτουριστικό σχεδιασμό και ακούει στο όνομα Vahana. Η Airbus πειραματίζεται εδώ και καιρό με τα οχήματα που δεν χρειάζονται οδηγό και την τεχνητή νοημοσύνη, τεχνολογίες που θέλει να συνδυάσει για την κατασκευή ενός στόλου ιπτάμενων αυτοκινήτων που αναμένεται να μπει σε μαζική παραγωγή το 2021.

Μαζί με το αεροσκάφος-αυτοκίνητο ο σχεδιασμός περιλαμβάνει γενικότερα τη δημιουργία αεροδιαδρόμων χαμηλού ύψους, που θα μπορούν να αντικαταστήσουν την κυκλοφορία επί εδάφους και να ελέγχονται για την αποφυγή ατυχημάτων.

Στόχος του Vahana, που θα μπορεί να μεταφέρει περισσότερα άτομα του ενός, είναι να χρησιμοποιηθεί ως ένα εναέριο ταξί, το οποίο ο πελάτης θα καλεί μέσω μιας εφαρμογής, όπως το Uber.

Με μηχανικό από τη NASA
Και το ίδιο το Uber, όμως, δεν θα μπορούσε να μείνει έξω από αυτό το πεδίο δράσης. Σε μια μελέτη 98 σελίδων η εταιρεία έχει καταγράψει όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληρούνται για να είναι αποτελεσματική και λειτουργική η χρήση και η διάδοση των ιπτάμενων οχημάτων.

Εντός του έτους σκοπεύει να κάνει δοκιμές σε ιπτάμενα οχήματα, τα οποία θα πετούν στον αυτόματο πιλότο.

Το πρότζεκτ ονομάζεται Uber Elevate και για την ολοκλήρωσή του η εταιρεία προσέλαβε έναν έμπειρο μηχανικό αεροσκαφών, που εργαζόταν στις έρευνες της NASA, για την κάθετη προσγείωση και απογείωση.

Επειδή θέλει μια ολοκληρωμένη λύση, προσανατολίζεται επίσης στον σχεδιασμό των αποκαλούμενων Vertiports στα κέντρα των μεγάλων πόλεων, όπου θα μπορούν να απογειώνονται και να προσγειώνονται με μεγαλύτερη ασφάλεια τα οχήματα. Στον σχεδιασμό περιλαμβάνεται ένα δίκτυο ιπτάμενων οχημάτων, που αρχικά θα συνδέει τα προάστια με τις πόλεις και στη συνέχεια θα επεκταθεί στον ίδιο τον πυκνοκατοικημένο αστικό ιστό.

Κάθε χώρα και... πρωτότυπο
Υπάρχουν και άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα. Η Terrafugia, που εδρεύει στη Μασαχουσέτη, ήδη κρατά σειρά προτεραιότητας για παραγγελίες ενός αεροπλάνου που μετατρέπεται σε ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο και θα κυκλοφορεί σε μία δεκαετία, ενώ η ισραηλινή Urban Aeronautics κατασκευάζει ένα drone με κινητήρες ελικοπτέρου, που θα μπορεί να μεταφέρει και ανθρώπους, κυρίως σε αποστολές διάσωσης.

Η AeroMobil από τη Σλοβακία έχει κατασκευάσει το πρωτότυπό της και θέλει να προχωρήσει φέτος σε δοκιμές. Το ιπτάμενο αυτοκίνητό της θα μπορεί να χωράει σε ένα συνηθισμένο γκαράζ οχημάτων. Τα προβλήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί που ασχολούνται με αυτό το εγχείρημα δεν είναι αμελητέα.

Οποιος έχει βρεθεί κοντά σε ελικόπτερο την ώρα που απογειώνεται ή προσγειώνεται, μπορεί να αντιληφθεί ότι υπάρχουν τουλάχιστον τρία βασικά ζητήματα: ο απολύτως ενοχλητικός θόρυβος, η «δίνη» αέρα που προκαλείται και ο κίνδυνος από τις τουρμπίνες και τις περιστρεφόμενες έλικες. Ακόμη, το ζητούμενο είναι να αντιμετωπιστεί η αυξημένη κατανάλωση καυσίμων που θα απαιτείται για να απογειωθεί και να κρατηθεί στον αέρα ένα όχημα πολύ βαρύτερο από το ελικόπτερο -αφού θα πρέπει να είναι αρκετά στιβαρό ώστε να κυκλοφορεί και στον δρόμο-, η εκπομπή ρύπων και η πρόκληση θερμότητας.

Το κυριότερο, όμως, είναι ότι θα πρέπει όλα να καταρτιστούν βάσει μιας συνολικής μελέτης, που θα διασφαλίζει την ομαλή εναέρια κυκλοφορία ταυτόχρονα με την επίγεια και τα ασφαλή σημεία προσγείωσης.

Η ιδέα του ιπτάμενου αυτοκινήτου γοήτευε πάντοτε τους πρωτοπόρους, που από πολύ νωρίς επιχείρησαν να δαμάσουν τους αιθέρες με... τέσσερις τροχούς. Δημιουργήθηκαν πρωτότυπα, τα οποία, όμως, παρέμειναν στην Ιστορία ως παράτολμα εγχειρήματα, που δεν κατάφεραν να περάσουν στο στάδιο της παραγωγής.

ΟΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ

Curtiss Autoplane (1917)
Ο Γκλεν Κέρτις, Αμερικανός πρωτοπόρος της αεροναυπηγικής και ιδρυτής της αμερικανικής αεροβιομηχανίας, ήταν ο πρώτος που προσπάθησε να κατασκευάσει ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο. Κάτω από τα φτερά κρυβόταν ένα τριθέσιο όχημα με προπέλες και έναν κινητήρα 100 ίππων.

Convair Model 118 (1946)
Αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης για το ιπτάμενο αυτοκίνητο του Τζέιμς Μποντ, «Ο άνθρωπος με το χρυσό πιστόλι». Κατασκευάστηκαν δύο πρωτότυπα, ωστόσο το ένα καταστράφηκε κατά τη διάρκεια μιας αποτυχημένης προσγείωσης. Το πρότζεκτ τερματίστηκε το 1948.

Aerocar (1949)
Ο Αμερικανός εφευρέτης Μόλτον Τέιλορ σχεδίασε το Aerocar το 1949 και κατάφερε να το σηκώσει στον αέρα, όπου και παρέμεινε με ταχύτητα 100 μιλίων την ώρα. Κατασκευάστηκαν τέσσερα και πουλήθηκαν για 25.000 δολάρια έκαστο.

Boeing Sky Commuter (1989)
Οι μηχανικοί της Boeing είχαν στη διάθεσή τους 6 εκατ. δολάρια για να κατασκευάσουν τρία πρωτότυπα οχήματα, τα οποία θα μπορούσαν να λειτουργήσουν στο έδαφος, στον αέρα και στο νερό. Ολα συνετρίβησαν.Το ένα που παρέμεινε σχετικά ανέπαφο πουλήθηκε το 2008.

Moller M400 Skycar (1991)
O Πολ Μόλερ πέρασε 50 χρόνια προσπαθώντας να κατασκευάσει ένα ιπτάμενο όχημα. Το Skycar έφτασε πολύ κοντά στην παραγωγή. Σχεδιάστηκε για να φτάνει ταχύτητες 375 μιλίων την ώρα, όμως δεν κατάφερε ποτέ να σηκωθεί παρά ελάχιστα από το έδαφος.

Πηγή: ethnos.gr

Το χαρτί που τυπώνεται δεκάδες φορές με φως αντί για μελάνι

Κατηγορία Τεχνολογία | Αναρτήθηκε 20-02-2017 09:10:59 am | από nskarmoutsos

Ερευνητές από την Κίνα και τις ΗΠΑ δημιούργησαν ένα χαρτί πολλών χρήσεων, που μπορεί να τυπωθεί με υπεριώδες φως αντί για μελάνι.

Το χαρτί μπορεί να σβηστεί, αν θερμανθεί επί δέκα λεπτά στους 120 βαθμούς Κελσίου, και στη συνέχεια, είναι δυνατό να τυπωθεί ξανά με υπεριώδη ακτινοβολία. Η διαδικασία μπορεί να επαναληφθεί πάνω από 80 φορές με το ίδιο χαρτί.

Το πρωτοποριακό χαρτί δημιουργείται από ένα κοινό χαρτί, το οποίο έχει επιστρωθεί με ένα λεπτό φιλμ νανοσωματιδίων που αλλάζουν χρώμα σε υψηλές θερμοκρασίες.

Η δημιουργία του χαρτιού αποσκοπεί στη μείωση της παραγωγής συμβατικού χαρτιού, ώστε να προστατευθεί το περιβάλλον.

Η χαρτοβιομηχανία θεωρείται σημαντική πηγή βιομηχανικής ρύπανσης, τα χαρτιά και οι χάρτινες συσκευασίες αποτελούν σημαντικό τμήμα των απορριμμάτων στις χωματερές (έως το 40%), ενώ παράλληλα υπάρχει πάντα το πρόβλημα της κοπής δέντρων ως πρώτης ύλης.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων της Σαντόνγκ και της Καλιφόρνια, καθώς και του Εθνικού Εργαστηρίου Λόρενς Μπέρκλεϊ των ΗΠΑ, με επικεφαλής τον Γουενσού Γουάνγκ, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό νανοτεχνολογίας "Nano Letters".

Προς το παρόν, πάντως, το χαρτί που έχει εκτυπωθεί με φως, διατηρεί την υψηλή ανάλυσή του για τουλάχιστον πέντε ημέρες, ενώ μετά αρχίζει σιγά-σιγά να ξεθωριάζει.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι το χαρτί θα είναι οικονομικά προσιτό, όταν παραχθεί σε μαζική κλίμακα για το εμπόριο.

Το επόμενο βήμα θα είναι η δημιουργία ενός εκτυπωτή λέιζερ που θα εκτυπώνει το εν λόγω χαρτί, το οποίο μπορεί να έχει πολλές πρακτικές εφαρμογές.

Πηγή: enikos.gr

Στα χρόνια του photoshop: Τι είναι αληθινό; και τι ψεύτικο;

Κατηγορία Τεχνολογία | Αναρτήθηκε 20-02-2015 08:06:05 pm | από nskarmoutsos

Επελέγη δήθεν ως φωτογραφία της χρονιάς από το National Geographic. Τελικά ήταν έργο Photoshop.

Η βρετανική εφημερίδα «The Guardian» παρουσίασε στην ηλεκτρονική της έκδοση ένα θέμα αφιερωμένο στα 25 χρόνια του photoshop. Ειδωμένο με χιουμοριστική διάθεση, το κομμάτι μιλούσε για τα διάφορα ευτράπελα και τις παρεξηγήσεις που έχουν κατά καιρούς δημιουργήσει οι (εκατομμύρια) μικρές και μεγάλες παρεμβάσεις στον κόσμο των εικόνων.

Πέρα από την πλάκα βέβαια, είναι γεγονός πως μιλάμε για ένα από τα σημαντικότερα προγράμματα υπολογιστών που δημιουργήθηκαν ποτέ. Κι αυτό όχι λόγω αυτών των παρεμβάσεων· των σταρ της βιομηχανίας του θεάματος που φαίνονται πιο λαμπεροί από ό,τι είναι, των καλλιτεχνών φωτογράφων που πλέον περνούν περισσότερη ώρα στον υπολογιστή παρά στον σκοτεινό θάλαμο ή των γραφιστών που «κόβουν-ράβουν» με χίλιες φορές μεγαλύτερη άνεση από ό,τι στο παρελθόν. Είναι κυρίως ο τρόπος με τον οποίο βλέπουμε πλέον τις εικόνες. Με λίγα λόγια, είμαστε υποψιασμένοι. Η αλήθεια της εικόνας, της φωτογραφίας, ήταν για ολόκληρες δεκαετίες περίπου αδιαμφισβήτητη.

Φυσικά οι γνώστες κατείχαν πάντα «κόλπα» για να ξεγελάσουν ή να παραπλανήσουν τον θεατή, όμως οι δυνατότητές τους ήταν περιορισμένες. Δεν μπορούσαν να παρουσιάσουν πειστικά κάτι το οποίο δεν ήταν καν εκεί.

Στην εποχή του Photoshop αντίθετα, ένας άριστος γνώστης του προγράμματος μπορεί ουσιαστικά να εισάγει τα πάντα και -το σημαντικότερο- να αφήσει τόσο ελάχιστα ίχνη, ώστε ακόμα και το εμπειρότερο μάτι να δυσκολευτεί να τα εντοπίσει. Εκτός αυτού, τα τελευταία χρόνια η τεχνολογία του Photoshop εξαπλώνεται ραγδαία και στον τομέα της κινούμενης εικόνας, του βίντεο. Σήμερα παρατηρούμε τις εικόνες στο Διαδίκτυο, στα έντυπα και αλλού με την «κρυφή» γνώση πως αυτές δεν ανταποκρίνονται πλήρως στην πραγματικότητα. Κι αυτό αν το καλοσκεφτούμε είναι τουλάχιστον περίεργο...

Η Ιστορία του Καπνού

Κατηγορία Ιστορία | Αναρτήθηκε 30-01-2012 09:42:17 am | από nskarmoutsos

Μελετώντας κανείς την ιστορία του καπνού και την εξαιρετικά πλούσια αρθρογραφία που σχετίζεται με το ζήτημα, αμέσως θα παρατηρήσει πως η σχέση του ανθρώπου με τούτο το ιδιαίτερο φυτό μετρά ήδη, αρκετές, χιλιάδες χρόνια. Η επαφή του θαλασσοπόρου Χριστόφορου Κολόμβου με τον τότε αποκαλούμενο «νέο κόσμο» και τους ιθαγενείς, οι οποίοι διατηρούσαν μια παράξενη συνήθεια, ολότελα ξένη για τους ευρωπαίους εποίκους δεν αποτελεί την πρώτη επαφή του ανθρώπου με το φυτό του καπνού. Οι ερευνητές μάλιστα διατηρούν ισχυρή την πεποίθηση πως ο καπνός άρχισε να φύεται ήδη από το 6.000 π.Χ. Μια πήλινη πίπα που βρέθηκε στη Γουατεμάλα, στα θεωρούμενα εδάφη των Μάγια, αποκαλύπτει πως η επαφή του ανθρώπου με τον καπνό, είτε ως απόλαυση είτε πάλι ως απαραίτητο στοιχείο των διαφόρων τελετών, ξεκινά από το 3.000 π.Χ. Συγκεκριμένα, στη Νότιο Αμερική και την περιοχή της αυτοκρατορίας των Αζτέκων, το σημερινό Μεξικό, ο καπνός χρησιμοποιείτο με όλες τις πιθανές μεθόδους πρόσληψης, ενώ ο Μοντεζούμα ο ΙΙ, τελευταίος αυτοκράτορας του Μεξικού κάπνιζε πάντα μια πίπα πριν από το δείπνο, αφού κάτι τέτοιο συνέβαλε τα μέγιστα στην ευεξία και την καλή διάθεση. Μάσηση, κατάποση, κατανάλωση σε υγρή ή στερεά μορφή, το κλύσμα ή ακόμα και η εισρόφηση από τη ρινική οδό, συνιστούσαν τρόπους λήψης του καπνού, ενώ πίπες και αυτοσχέδια τσιγάρα έχουν βρεθεί από τις ακτές της Λατινικής Αμερικής και τις Αντίλλες, ως τις ανατολικές ακτές και τα νησιά του Αμαζονίου.
Οι ιθαγενείς εικάζεται και θεωρείται εξαιρετικά πιθανό, πως είχαν γνώση των ευεργετικών επιδράσεων του καπνού. Ήδη πριν από την εποχή του Χριστού χρησιμοποιούσαν τα φύλλα του καπνού για ποικίλες, θεραπευτικές πρακτικές. Κατασκεύαζαν ειδικές, αυτοσχέδιες αλοιφές για την επούλωση πληγών και εκδορών, μασούσαν φύλλα καπνού για να αντιμετωπίσουν τον πονόδοντο, ενώ θεωρούσαν τη χρήση του φυτού πανάκεια, σχεδόν για κάθε θεραπευτική ανάγκη τους. Σωσμένες μαρτυρίες των Ρωμαίων, αποκαλύπτουν πως η εισπνοή καπνού από καιόμενη γούνα λαγού λειτουργούσε ως αποχρεμπτικό, ενώ ο καπνός από καιόμενο, κατσικίσιο κέρατο αποτελούσε μέσο θεραπείας και πρόληψης της επιληψίας. Στη Γουιάνα και το Σουρινάμ, οι ιθαγενείς έπιναν ένα αφέψημα, το οποίο παρασκευαζόταν από το βρασμό πράσινων φύλλων καπνού. Η φυλή των «Jivari» συνήθιζαν να αλείφουν στα ούλα τους ένα παχύρευστο υγρό, γνωστό ως «ambil», το οποίο φτιαχνόταν από την επεξεργασία του καπνού με φυσικές μεθόδους. Ανάλογες μαρτυρίες για διαφορετικούς τρόπους λήψης του καπνού έχουμε για πολλές περιοχές, όπως το Περού και οι βορειοδυτικές εκτάσεις της Λατινικής Αμερικής.
Οι παράλληλοι κόσμοι, ο τότε γνωστός, αλλά και εκείνος ο οποίος επρόκειτο να αποκαλυφθεί αιώνες έπειτα, φαίνεται πως ακολουθούσαν παρόμοιες πορείες, έχοντας προχωρήσει σε κοινές διαπιστώσεις και επιβεβαιώσεις για τη χρήση πολλών υλικών και συστατικών, μεταξύ των οποίων και ο καπνός.
Πέρα από τούτη τη χρήση του, ο καπνός σχετιζόταν και με ζητήματα υπερφυσικά, θεϊκά. Δεν είναι λίγοι οι μύθοι, οι οποίοι αφορούν το συσχετισμό του καπνού με τις θεότητες των ιθαγενών. Η επαφή των ανθρώπων με το υπερβατικό στοιχείο, η τιθάσευση και η ευεργετική στάση του απέναντι στα ανθρώπινα συνιστούν τη βασική σκοπιμότητα ετούτης της σχέσης. Φύλλα ή σκόνη καπνού ρίχνονταν από τους ιθαγενείς στα ποτάμια για την εξασφάλιση της ευμένειας κάποιας θεότητας ή στις καλλιέργειες για την επιτυχή έκβαση της σοδειάς, ακόμα και στο χώμα για να είναι εύφορο και να συνεχίζει να παρέχει όλα όσα ήταν απαραίτητα για την συνέχιση της ζωής.
Η τόνωση της γονιμότητας, η λήψη αποφάσεων με ενορατικό τρόπο, το τελικό αποτέλεσμα μιας πολεμικής διαμάχης ή ακόμα και η απόκτηση της ικανότητας ενοράσεων συνιστούσαν ζητήματα, στα οποία ο καπνός διαδραμάτιζε σημαίνοντα ρόλο. Ο μύθος του μεγάλου πνεύματος Μανιτού αποτελεί μία ακόμα απόδειξη του βαθμού με τον οποίο περιπλέκεται ο καπνός με τις ζωές των ανθρώπων και τη σωσμένη, προφορική παράδοση. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον παραπάνω ινδιάνικο μύθο, κάποια εποχή στην περιοχή επικρατούσε μεγάλη ανέχεια και η διατήρηση της ζωής ήταν δύσκολη, εώς ακατόρθωτη. Τότε λοιπόν, όλοι οι μάγοι των φυλών συγκεντρώθηκαν και ζήτησαν από το μεγάλο πνεύμα Μανιτού να τους υποδείξει το τι έπρεπε να πράξουν. Σε απάντηση των παρακλήσεων τους ένα γυμνό και όμορφο κορίτσι εμφανίστηκε ανάμεσά τους, λέγοντας πως ήρθε για να φέρει το φαγητό που τόσο αποζητούσαν. Πράγματι, μετά την αποχώρησή της νεαρής γυναίκας, στο σημείο που ακούμπησε το αριστερό της χέρι φύτρωσε το καλαμπόκι, ενώ στο σημείο όπου στήριζε τη δεξιά της παλάμη βλάστησε η πατάτα. Εκεί δε, όπου καθόταν ξεπήδησε το φυτό του καπνού…
συνέχεια

Οι τελευταίες Κινέζες με τα «πόδια του λωτού»

Κατηγορία Ιστορία | Αναρτήθηκε 06-01-2015 11:43:51 am | από nskarmoutsos

Μέχρι και τις αρχές του 20ου αιώνα, το δέσιμο των γυναικείων ποδιών στην Κίνα, ήταν μια από τις πιο σημαντικές  παραδόσεις.

Ήταν όμως και μια βασανιστική και επίπονη διαδικασία.

Εκτός από τα μικροσκοπικά πόδια σε σχήμα λωτού, οι γυναίκες θα «κληρονομούσαν» μολυσματικές ασθένειες, ακρωτηριασμούς και αναπηρίες.

Το δέσιμο είχε σκοπό να προσελκύσει μνηστήρες αλλά και να αναδείξει το κοινωνικό στάτους κάθε οικογένειας.

Η διαδικασία ήταν ιδιαίτερη. Στην τρυφερή νηπιακή τους ηλικία, ένας «ακροδέτης» μούλιαζε τα πόδια των κοριτσιών μέσα σε ειδικό διάλυμα και στη συνέχεια έκανε μασάζ ώστε να μαλακώσει τελείως τα πέλματα και να χαλαρώσει τους μύες. 

Αργότερα, «γύριζε» τα δάχτυλα των ποδιών πολύ περισσότερο από ότι επέτρεπαν τα οστά, προσπαθώντας να φτάσει το μπροστινό μέρος, στη φτέρνα.

Οι σπαρακτικές κραυγές των νηπίων δε συγκινούσαν ούτε τον ειδικό αλλά ούτε και τις οικογένειές τους.

Λίγο πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία και το πόδι δεθεί σφιχτά, ο «ακροδέτης» έσπαγε την καμάρα του ποδιού.

Πολλές γυναίκες υπέστησαν ακρωτηριασμούς στα κάτω άκρα, καθώς οι μολύνσεις θα μπορούσαν να τους κοστίσουν τη ζωή.

Όταν το πόδι έφτανε τα 7,5 εκατοστά, οι επίδεσμοι έβγαιναν και τη θέση τους έπαιρναν χρυσοκέντητες παντόφλες. Η περιζήτητη νύφη ήταν έτοιμη.

Oι τελευταίες γυναίκες που βίωσαν αυτή τη βασανιστική παράδοση, φωτογραφίζονται ως μέρος ενός project του Κινέζου φωτογράφου Jo Farrel…συνέχεια

Να γιατί δεν πρέπει να φορτίζετε ποτέ το κινητό σας σε δημόσιους χώρους

Κατηγορία Τεχνολογία | Αναρτήθηκε 18-02-2017 09:54:02 pm | από nskarmoutsos

Ειδικοί σε θέματα κυβερνο - ασφάλειας προειδοποιούν: Μην φορτίζετε το κινητό σας σε δημόσιους χώρους.

Μάλιστα το σχετικό άρθρο του CNN Money, που φέρει τον τίτλο "Παρακαλώ σταματήστε να φορτίζετε τα κινητά σας σε δημόσιες θύρες", εξηγούν τους κινδύνους που ελλοχεύουν.  

Τέτοιες δημόσιες θυρίδες φόρτισης κινητών υπάρχουν σε όλα σχεδόν τα αεροδρόμια, σε πάρκα και κεντρικές πλατείες στις μεγαλουπόλεις, ακόμα και σε καφετέριες, αλλά ο Drew Paik (της εταιρείας Authentic8, η οποία ειδικεύεται σε ζητήματα ασφαλείας των νέων τεχνολογιών) εξηγεί πως ποτέ δεν μπορεί να ξέρει κανείς αν κάποιος χάκερ έχει "πειράξει" αυτή τη θύρα φόρτισης και τονίζει πως αν αυτό έχει συμβεί, τότε είναι πανεύκολο για αυτόν να ανασύρει από το τηλέφωνό σας προσωπικά στοιχεία, αρχεία και ό,τι άλλο θέλει, με την ίδια ακριβώς άνεση που κάποιος μεταφέρεις με το αντίστοιχο καλώδιο φόρτισης, data σε άλλες συσκευές σου όπως το pc ή το tablet σου μέσω της θύρας USB.

Το πόσο μεγάλη άγνοια υπάρχει για την επικινδυνότητα της φόρτισης κινητών ή άλλων συσκευών με καλώδιο σε δημόσια θύρα USB, το συνειδητοποίησαν τα μέλη της εταιρείας Authentic8, σε πρόσφατο συνέδριο για την ασφάλεια των νέων τεχνολογιών που έγινε στο Σαν Φρανσίσκο των ΗΠΑ. 

Οι υπεύθυνοι της εταιρείας προχώρησαν σε ένα είδος "κοινωνικού πειράματος" στο συνέδριο, τοποθετώντας σε κεντρικό σημείο του συνεδριακού χώρου, έναν "σταθμό - φόρτισης" με δημόσιες θύρες.

Έτσι διαπίστωσαν πως το 80% των ανθρώπων έσπευσαν να φορτίσουν τα κινητά τους τηλέφωνα χωρίς να κάνουν καμία ερώτηση για το αν είναι ασφαλής η θύρα και μάλιστα αυτό το έκαναν οι συμμετέχοντες σε ένα συνέδριο που είχε θέμα τα προβλήματα ασφαλείας των νέων τεχνολογιών. 

Όπως τονίζουν προς το παρόν δεν υπάρχει κανένας τρόπος να εντοπίσεις αν μια δημόσια θύρα φόρτισης έχει "πειραχτεί" από χάκερς έτσι οι ειδικοί σου συστήνουν να φορτίζεις το κινητό σου μόνο στο σπίτι ή σε έναν άλλο προσωπικό σου χώρο και να προμηθευτείς μια φορητή USB μπαταρία για να μην ξεμείνεις ποτέ χωρίς μπαταρία στο δρόμο.

Πηγή: CNN Money

Ο «ανάποδος» Δήμος Βόρειας Κυνουρίας

Κατηγορία Παραβολές | Αναρτήθηκε 18-02-2017 11:16:28 am | από nskarmoutsos

Η φωτογραφία απεικονίζει την σημαία του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας ανάποδα!! εν μέσω της Ελληνικής και της σημαίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην κεντρική πλατεία -http://wikimapia.org/#lang=el&lat=37.415492&lon=22.765912&z=19&m=b- του Παραλίου Άστρους.

(Φωτ. Παρασκευή 17-2-2017 12.40) 

Προηγούμενες αναρτήσεις