Παράλιο Άστρος
logo: Το Άστρος της Θαλάσσης
Αναζήτηση Go

Ο μαϊντανός είναι ένας πραγματικός διατροφικός θησαυρός!

Κατηγορία Υγεία | Αναρτήθηκε 21-10-2013 12:12:51 am | από nskarmoutsos

Οι περισσότεροι Έλληνες έχουν στο μυαλό τους το μαϊντανό σαν ένα καλό καρύκευμα, ενώ σε όλες τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, είναι ένα από τα γνωστότερα αρωματικά και θεραπευτικά φυτά, επειδή είναι πλούσιος σε άλατα ιχνοστοιχείων και σε προβιταμίνη Α.
Η θρεπτική του αξία είναι τόσο σημαντική ώστε θα ήταν θαυμάσιο για την υγεία μας αν το βάζαμε συχνά στο τραπέζι μας, σε σαλάτες, σούπες, σάλτσες κα.
Είναι γνωστό και ως πρασοσέλινο από την αρχαία ακόμα Ελλάδα, αν και η αλήθεια είναι ότι οι αρχαίοι ημών πρόγονοι δεν τον έτρωγαν τον μαϊντανό, όμως κανένας Έλληνας ή Ρωμαίος δεν τολμούσε να κάνει μεγάλο συμπόσιο χωρίς ένα στεφάνι μαϊντανού στο κεφάλι, ώστε να απορροφά τις αναθυμιάσεις του κρασιού (με σκοπό να πιούν περισσότερο βέβαια!).
Χρήσιμα μέρη του φυτού έχει διαπιστωθεί ότι είναι όλα! Η ρίζα του περιέχει αιθέριο λάδι, απιΐνη, άμυλο, κολλώδη ουσία και σάκχαρο, τα κλωναράκια και τα φύλλα του, προβιταμίνη Α, άλατα μετάλλων και πινένιο. Οι σπόροι του μαϊντανού περιέχουν αιθέριο λάδι σε μεγαλύτερη ποσότητα από ότι η ρίζα, τερπένια, απιόλη (εμμηναγωγό), απιΐνη, ρετσίνι και κολλώδη ουσία.
Ο μαϊντανός είναι πλούσιος σε μέταλλα και έχει περισσότερο σίδηρο από οποιοδήποτε άλλο πράσινο λαχανικό. Περιέχει πολλή βιταμίνη Α και Β, καθώς και τρεις φορές περισσότερη βιταμίνη C απ' ό,τι τα εσπεριδοειδή, ενώ μερικές από τις βιολογικά ενεργές ουσίες του -που ερευνώνται από το Εθνικό Αντικαρκινικό Ινστιτούτο των ΗΠΑ λόγω των πιθανών αντικαρκινικών τους ιδιοτήτων- περιλαμβάνουν:
- Τις κουμαρίνες, οι οποίες βοηθούν στην πρόληψη των θρόμβων του αίματος.
- Τα πολυακετυλένια, που μπλοκάρουν τη σύνθεση προσταγλαδινών.
- Τις μονοτερπένες, αντιοξειδωτικά που βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης.
- Τα φλαβονοειδή, που δρουν ως αντιοξειδωτικά.
Αν και ο μαϊντανός έχει τονωτικές, διεγερτικές και ορεκτικές ιδιότητες, χρησιμοποιείται (εκτός από τη μαγειρική βέβαια) κυρίως σα διουρητικό. Ένα δυνατό αφέψημα από ρίζα, κλωνάρια και φύλλα μαϊντανού, προσφέρει σημαντικά οφέλη σε περιπτώσεις με πέτρες στα νεφρά, αλλά και για απλή αποτοξίνωσή τους, καθώς βοηθά στην αποβολή αλάτων και τοξινών που έχουν κατακρατηθεί από τα νεφρά.
Ωστόσο η υψηλή περιεκτικότητά του σε οξαλικά οξέα επιβαρύνει κάποιες περιπτώσεις νεφρολιθίασης. Σε διαγνωσμένο πρόβλημα νεφρολιθίασης είναι απαραίτητη η σωστή ιατρική αντιμετώπιση και η ανάλογη δίαιτα την οποία θα καθορίσει ο γιατρός.
Επίσης, δεν συνιστάται η χρήση του κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, καθώς διεγείρει έντονα το τοίχωμα της μήτρας, η οποία αυξάνει τον κίνδυνο αποβολής.
Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί πως, ο μαϊντανός εκτός από τα νεφρά, με την αποβολή τοξινών βοηθά και το ήπαρ, το έκζεμα, την κυτταρίτιδα, την ουρική αρθρίτιδα, ενώ είναι ιδιαίτερα βοηθητικός σε οιδήματα, κυκλοφορικά προβλήματα, δερματοπάθειες και πόνους περιόδου.
Τα αφεψήματα των σπόρων του φυτού, διώχνουν τα αέρια της κοιλιάς, ενώ το πλύσιμο των ματιών με χυμό φρέσκου μαϊντανού, θεραπεύει βλεφαρίτιδες, επιπεφυκίτιδες, καθώς και μώλωπες!

Πηγή: capitalhealth

Το μπακιρένιο μπρίκι του παππού

Κατηγορία Σχόλια | Αναρτήθηκε 21-11-2014 09:01:23 am | από nskarmoutsos

Του Λευτέρη Κουγιουμουτζή

Χτες το πρωί ξεκόλλησε το χερούλι απ’ το μπρίκι της κουζίνας μου. Ούτε χρόνος δεν πέρασε από τότε που τ’ αγόρασα. Το είχα πετύχει σ’ ένα απ’ τα καλά τα μαγαζιά της αγοράς και το απέκτησα χωρίς δεύτερη σκέψη. Μου θύμιζε το μπακιρένιο μπρίκι του παππού μου. Τον καμαρώνω σαν τώρα να το κρατά απ’ το χερούλι του, το ντυμένο με ξύλινη επένδυση για να μη σε καίει το μέταλλο, και να σερβίρει τελετουργικά τον καφέ του στο φλιτζάνι. Πιτσιρικάς χαιρόμουνα να τον χαζεύω τον καφέ να σιγοψήνεται στο τζάκι και να φουσκώνει αργά το καϊμάκι του, πλημμυρίζοντας το σπίτι με την ευωδιά του, μα κι έτοιμος να ξεχειλίσει με την παραμικρή ολιγωρία.

Ακόμα κρέμεται σ’ ένα καρφί πάνω απ’ το τζάκι στο χωριό το μπρίκι του παππού, αλώβητο παρά τα γερατειά του. Αντίθετα με το δικό μου, που βρίσκεται εδώ και λίγη ώρα στην αγκαλιά ενός κάδου ανακύκλωσης. Κάποτε αγόραζες ένα μπρίκι και δεν σε απασχολούσε έκτοτε το ζήτημα. Το είχες για μια ζωή και το κληροδοτούσες και στα εγγόνια σου που λέει ο λόγος. Και συνέβαινε το ίδιο μ’ ένα σωρό πράγματα: αυτοκίνητα, ηλεκτρικές συσκευές, εργαλεία, οικιακό εξοπλισμό, υφάσματα και άλλα πολλά. Η μέριμνα του κατασκευαστή ήταν να το φτιάξει όσο πιο γερό γίνεται, για να κρατήσει. Εκεί στηρίζονταν η φήμη κι οι πωλήσεις του.

Ωσπου, κάποιος «μεγάλος» σκέφτηκε πως αν πρόκειται τα εμπορεύματά του να κρατάν για δυο ζωές και να μη φθείρονται, κάποια στιγμή, όταν θα τ’ αποκτούσαν όλοι, ξαφνικά δεν θα είχε κοινό για να τα πουλήσει. Κι η λύση βρέθηκε: έπρεπε τα πράγματα να χαλάνε, για να ξαναπουληθεί το ίδιο αντικείμενο για πολλοστή φορά. Και το σκεπτικό προχώρησε ακόμα παραπέρα απ’ το να καλυφθεί απλώς η ίδια ανάγκη πολλαπλές φορές. Για να πάνε καλύτερα οι πωλήσεις και τα κέρδη, έπρεπε να εφευρεθούν ανάγκες. Κι έτσι, από το μπρίκι πήγαμε στην πολυκαφετιέρα και μετά στη διανομή έτοιμου στιγμιαίου καφέ κατ’ οίκον. Το μπρίκι από μόνο του δεν κάλυπτε τις απαιτήσεις του καφέ του συρμού.

Περάσαμε στην εποχή του αναλώσιμου, όπου τίποτα δεν κρατάει πια για πάντα.

Καινούργιο μπρίκι κάθε χρόνο, καινούργιο αμάξι κάθε πενταετία, κινητό τηλέφωνο κάθε εξάμηνο, ρούχα και μπιχλιμπίδια κατά πώς προστάζει η μόδα κι άλλα απίθανα πράγματα που μέχρι πολύ πρόσφατα ο άνθρωπος ούτε θα μπορούσε να διανοηθεί ότι του είναι απαραίτητα. Τάμπλετ, ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, ασύρματες κι ενσύρματες συσκευές κάθε είδους, απίθανες ουσίες και βοτάνια με θεραπευτικές ιδιότητες, αλάτι Ιμαλαΐων, ακατέργαστη ζάχαρη από τον Αμαζόνιο, τσάι μάτε, αβοκάντο και κινόα κι άλλα ακατάληπτα και παρανοϊκά παρουσιάζονται σαν απαραίτητα είδη καθημερινής χρήσης.

Οσο για τους πόρους του πλανήτη που δεν είναι ανεξάντλητοι και κατασπαταλώνται, την αλλαγή στο περιβάλλον εξαιτίας της αχαλίνωτης κι ατέρμονης κατανάλωσης και τις απάνθρωπες συνθήκες στα όρια της σκλαβιάς όσων εργάζονται για να παραχθούν τα παραπάνω; Αναλώσιμα κι αυτά στους τίτλους των ειδήσεων που περνάνε γρήγορα με μικροσκοπικά γράμματα στο κάτω μέρος της οθόνης.

Αλίμονο, στην εποχή του αναλώσιμου κατάντησαν αναλώσιμες ακόμα κι οι ανθρώπινες σχέσεις κάθε είδους, από εργασιακές μέχρι φιλικές ή αισθηματικές. Τίποτα σταθερό και παγιωμένο. Ολα εφήμερα και περιστασιακά. Αναλώσιμες –ποιος θα το πίστευε- οι ιδέες, οι σκέψεις κι οι απόψεις, εμπορεύματα προς αγορά ή πώληση. Μα και οι ιδεολογίες, ή, καλύτερα, τα ιδεολογήματα. Βρίθει από τέτοια προπετάσματα καπνού και προπαρασκευασμένα υποκατάστατα η εποχή. Κυνικά αναλώσιμη κι η ανθρώπινη ζωή, στατιστικά μετρήσιμη μονάχα, ως καταναλωτική αξία, ως αριθμός.

Τραγικά αναλώσιμη εντέλει η ίδια η εποχή, που ανακυκλώνει τον κακό της εαυτό κληροδοτώντας το τίποτα κι αποθεώνοντας το κενό, πνιγμένη μέσα στα σκουπίδια που παράγει και που κατακλύζουν τις ψυχές και τα μυαλά των ανθρώπων.

Πηγή: efsyn.gr

6 τροφές για τη διατήρηση της χοληστερίνης σε χαμηλά επίπεδα

Κατηγορία Υγεία | Αναρτήθηκε 21-10-2014 01:51:47 pm | από nskarmoutsos

Υφίστανται πολλοί παράγοντες που συμβάλλουν στην αύξηση της χοληστερίνης όπως είναι τα υψηλά επίπεδα άγχους και η κληρονομικότητα. Ωστόσο, η κατανάλωση των παρακάτω 6 τροφών θα σας βοηθήσει να ελέγξετε την χοληστερίνη σας και να την κρατήσετε σε χαμηλά επίπεδα.
1. Μαργαρίνη: Οι μαργαρίνες που είναι εμπλουτισμένες με φυτικές στερόλες έχουν την ιδιότητα να μειώνουν τη χοληστερίνη. Όπως και όλες οι μαργαρίνες, εδώ και 20 χρόνια δεν περιέχουν τρανς λιπαρά, τα οποία είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικά για τη χοληστερίνη.
2. Πράσινο τσάι: Η τακτική κατανάλωση πράσινου τσαγιού βοηθά στη διατήρηση της υγείας της καρδιάς.
3. Ελαιόλαδο: Άφθονο στην Ελλάδα, αποτελεί πλούσια πηγή μονοακόρεστων λιπαρών οξέων. Σε αντίθεση με άλλα έλαια, το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο δεν υποβάλλεται σε χημική επεξεργασία με αποτέλεσμα, να είναι ένα λάδι που βοηθά να παραμείνει η χοληστερίνη σε φυσιολογικά επίπεδα.
4. Λιπαρά ψάρια: Πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα βοηθούν στη μείωση των τριγλυκεριδίων και συνάμα βοηθούν στην αύξηση της καλής χοληστερόλης (HDL).
5. Όσπρια: Τροφές πλούσιες σε διαλυτές φυτικές ίνες που συμβάλλουν στη διατήρηση της χοληστερόλης σε φυσιολογικά επίπεδα.
6. Φρούτα και λαχανικά: Ως γνωστόν τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά.
Πηγή : blog.cookoo.gr

Τα πιο γρήγορα τρένα του κόσμου

Κατηγορία Τεχνολογία | Αναρτήθηκε 20-10-2013 06:42:52 pm | από nskarmoutsos

Το τρένο Shanghai Maglev

Μετά από μια μεγάλη και κουραστική πτήση για τη Σαγκάη, αποτελεί πραγματική ανακούφιση να συνεχίσετε το ταξίδι προς τον προορισμό σας με το τρένο Shanghai Maglev, του οποίου η τελική ταχύτητα των 430 χλμ./ώρα, το καθιστά πιο γρήγορο από κάθε αγωνιστικό αυτοκίνητο. Τα τρένα μεγάλης ταχύτητας, έχουν βελτιώσει την ταξιδιωτική εμπειρία, σε έναν αυξανόμενο αριθμό χωρών (εκτός από την Ελλάδα φυσικά!), όπως περιγράφονται στο Travel+Leisure.

Αν ταξιδεύετε στο εξωτερικό, μην παραλείψετε να μπείτε σε ένα από αυτά…

Τρένο Shanghai Maglev, Κίνα

Ταχύτητα λειτουργίας: 430 χλμ/ώρα

Ταχύτητα ρεκόρ: 500 χλμ/ώρα

Ημερομηνία έναρξης λειτουργίας: 2003

Ξεκινώντας από τον σταθμό Longyang Road Station της Σαγκάης, το ταχύτερο εμπορικό τρένο του κόσμου, είναι επίσης το μόνο δείγμα μαγνητικής αιώρησης στη λίστα αυτή. Η μέγιστη ταχύτητα λειτουργίας του (430 χλμ/ώρα) το καθιστά πιο γρήγορο από οποιοδήποτε αγωνιστικό αυτοκίνητο. Όσοι ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για την τεχνολογία του, μπορούν να επισκεφτούν το μουσείο Maglev, στον σταθμό Longyang (η είσοδος είναι ελεύθερη για όσους διαθέτουν εισιτήριο για το τρένο).

CRH380, Κίνα

Ταχύτητα λειτουργίας: 350 χλμ/ώρα

Ταχύτητα ρεκόρ: 487 χλμ/ώρα

Ημερομηνία έναρξης λειτουργίας: 2010

Από το… μηδέν, η Κίνα έχει καταφέρει να εξελιχθεί στη χώρα με το μεγαλύτερο και πιο πολυσύχναστο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας στον κόσμο, σε λιγότερο από μια δεκαετία. Τα περίπου 10.000 χλμ. σιδηροδρομικού δικτύου τρένων υψηλών ταχυτήτων, μεταφέρουν πλέον σχεδόν μισό δισεκατομμύριο επιβάτες ετησίως. Το CRH380 μπορεί να ταξιδέψει σε ένα μέγιστο 380 χλμ/ώρα σε υψηλής ταχύτητας γραμμές. Κάνει τέσσερα δρομολόγια που εξυπηρετούν το Πεκίνο, τη Σαγκάη και τις πόλεις Guangzhou, Wuhan, Nanjing και Hangzhou.

ICE 3, Γερμανία

Ταχύτητα λειτουργίας: 320 χλμ/ώρα

Ταχύτητα ρεκόρ: 368 χλμ/ώρα

Ημερομηνία έναρξης λειτουργίας: 2000

Ενώ στη Γερμανία κατασκευάζονται πολλά από τα ταχύτερα τρένα του κόσμου, η έναρξη λειτουργίας γερμανικών σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας, καθυστέρησαν μια δεκαετία, εξαιτίας νομικών θεμάτων, με τους περιβαλλοντολόγους και άλλες ομάδες. Αλλά οι Γερμανοί κερδίζουν γρήγορα έδαφος. Η υπερταχεία InterCity Express (ICE3), συνδέει επί του παρόντος τη Φρανκφούρτη με την Κολωνία, στην κοιλάδα του Ρήνου και το Μόναχο με τη Νυρεμβέργη στη Βαυαρία, ενώ εννέα γραμμές υψηλής ταχύτητας είναι υπό κατασκευή ή υπό σχεδιασμό.

Shinkansen E5, Ιαπωνία

Ταχύτητα λειτουργίας: 320 χλμ/ώρα

Ταχύτητα ρεκόρ: 358 χλμ/ώρα

Ημερομηνία έναρξης λειτουργίας: 2011

Οι διάσημες υπερταχείες αμαξοστοιχίες της Ιαπωνίας έχουν πολλά διαφορετικά σχήματα και μορφές, αλλά καμία δεν είναι πιο γρήγορη από ό, τι το νέο Shinkansen E5. Με το παρατσούκλι «πάπια», λόγω του ιδιαίτερου μπροστινού του τμήματος, το κομψό τρένο κάνει τη διαδρομή 675 χλμ. μεταξύ Τόκιο και Aomori, στο βόρειο άκρο της νήσου Honshu. Το E5 διαθέτει επίσης από τους πιο πολυτελείς εσωτερικούς χώρους τρένων.

TGV POS, Γαλλία

Ταχύτητα λειτουργίας: 320 χλμ/ώρα

Ταχύτητα ρεκόρ: 574 χλμ/ώρα

Ημερομηνία έναρξης λειτουργίας: 2008

Μία από τις πρώτες χώρες που επηρεάστηκε από τη… μόδα των τρένων υψηλής ταχύτητας, είναι η Γαλλία, η οποία εισήγαγε το επαναστατικό τρένο Train à Grande Vitesse (TGV) το 1981. Υπήρξαν πολλές αναβαθμίσεις από τότε, με πιο πρόσφατη, την ταχεία POS, ένα υβρίδιο των υφιστάμενων αμαξοστοιχιών TGV Réseau και των ολοκαίνουργιων μηχανών Alstom. Το τρένο λειτουργεί με δύο γραμμές –την LGV Rhin-Rhône στην ανατολική Γαλλία και την LGV Est μεταξύ Παρισιού και Στρασβούργου- και με περισσότερες γραμμές ενδιάμεσα. Το POS έκανε ένα παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για ταξίδια σε συμβατικές ράγες, στα 574.86 χλμ./ώρα κατά τη διάρκεια δοκιμών του το 2007.

Σειρά AVE 103, Ισπανία

Ταχύτητα λειτουργίας: 310 χλμ/ώρα

Ταχύτητα ρεκόρ: 402 χλμ/ώρα

Ημερομηνία έναρξης λειτουργίας: 2006

Το ισπανικό Alta Velocidad Española (AVE), είναι γνωστό για την ιδιαίτερη εμφάνιση των τρένων του, που είναι κατασκευασμένα από την εταιρεία Talgo. Αλλά ακόμα πιο γρήγορα είναι τα νέα Siemens Velaro Series 103, που κάνουν τη διαδρομή μεταξύ Βαρκελώνης και Μαδρίτης σε δύο ώρες και 38 λεπτά. Κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων δεκαετιών, η Ισπανία έχει μετατρέψει τις σιδηροδρομικές τις υπηρεσίες, από τις πιο αργές και λιγότερο αποτελεσματικές της Δυτικής Ευρώπης, σε αυτές με το μεγαλύτερο δίκτυο υψηλής ταχύτητας της ηπείρου, που εκτείνεται σε 3.057 χλμ., συνδέοντας σχεδόν κάθε μεγάλη ισπανική πόλη.

Sancheon (KTX2), Νότια Κορέα

Ταχύτητα λειτουργίας: 305 χλμ./ώρα

Ταχύτητα ρεκόρ: 350 χλμ./ώρα

Ημερομηνία έναρξης λειτουργίας: 2010

Τα υψηλής ταχύτητας τρένα Korail Sancheon, κάνουν το ταξίδι μεταξύ Σεούλ και των νοτίων πόλεων-λιμανιών Busan και Mokpo, σε λιγότερο από τρεις ώρες. Κατασκευάζονται από τη Hyundai και χρειάζονται περίπου επτά λεπτά για να επιταχύνουν από το μηδέν στα 305 χλμ./ώρα, αλλά χρειάζονται μόλις 1,2 λεπτά για να σταματήσουν πλήρως. Και μάλιστα θα έχουν και ανταγωνιστή: το KTX3 θα έχει μέγιστη ταχύτητα 402 χλμ./ώρα όταν κάνει το ντεμπούτο του το 2015.

ETR 500 Frecciarossa (Red Arrow) και ETR 575 AGV, Iταλία

Ταχύτητα λειτουργίας: 300 χλμ./ώρα

Ταχύτητα ρεκόρ: 340 χλμ./ώρα (Red Arrow), 360 χλμ./ώρα (AGV)

Ημερομηνία έναρξης λειτουργίας: 2008 (Red Arrow), 2012 (AGV)

Η Ιταλία προσφέρει δύο ανταγωνιστικές υπηρεσίες τρένων υψηλής ταχύτητας –το δημόσιο Red Arrow και το ιδιωτικό Automotrice à Grande Vitesse (AGV)- στις ίδιες γραμμές. Τα τρένα συνδέουν ήδη τις πόλεις Τορίνο, Μιλάνο, Φλωρεντία, Ρώμη, Νάπολη και Βενετία. Μια νέα γραμμή μεταξύ Βενετίας και Μιλάνου είναι υπό κατασκευή. Το επόμενης γενιάς ETR 1000 (με ταχύτητα λειτουργίας τα 354 χλμ./ώρα), θα τα προσπεράσει μέχρι το τέλος του 2014.

Eurostar Class 373, Βρετανία, Γαλλία, Βέλγιο

Ταχύτητα λειτουργίας: 300 χλμ./ώρα

Ταχύτητα ρεκόρ: 334 χλμ./ώρα

Ημερομηνία έναρξης λειτουργίας: 1993

Σκέφτεστε να πάτε με το αεροπλάνο από το Λονδίνο στο Παρίσι; Ξανασκεφτείτε το: το Eurostar κάνει το συγκεκριμένο ταξίδι σε δύο ώρες και 16 λεπτά, χωρίς καθυστερήσεις από την ασφάλεια του αεροδρομίου. Το μεγαλύτερο και ταχύτερο τρένο σε κανονική υπηρεσία στις Βρετανικές Νήσους, το Class 373 λειτουργεί μέσω της σήραγγας της Μάγχης, μέσω τριών όμορφων σταθμών τρένων: τον ανακαινισμένο σταθμό St. Pancras στο Λονδίνο, τον σταθμό Gare du Nord στο Παρίσι και τον Νότιο Σιδηροδρομικό Σταθμό των Βρυξελλών. Το τρένο σταματά επίσης στην Disneyland του Παρισιού και υπάρχουν εποχικά δρομολόγια προς της Αβινιόν και τις γαλλικές Άλπεις. Η ιταλική εταιρεία διακόσμησης Pininfarina, ανακαινίζει τώρα το εσωτερικό των τρένων 373s.

THSR 700T, Tαϊβάν

Ταχύτητα λειτουργίας:300 χλμ./ώρα

Ταχύτητα ρεκόρ: 315 χλμ./ώρα

Ημερομηνία έναρξης λειτουργίας: 2007

Τα αεροδυναμικά βελτιστοποιημένα τρένα της Taiwan High Speed Rail (THSR), διανύουν σαν «πύραυλοι» την κάτω δυτική ακτή του νησιού, μεταξύ της πρωτεύουσας, Ταϊπέι και της βιομηχανικής πόλης Kaohsiung σε 90 έως 100 λεπτά.

Πηγή: naftemporiki.gr

Το μεγαλύτερο αεροπλάνο στον κόσμο

Κατηγορία Γενική | Αναρτήθηκε 20-10-2012 09:51:56 am | από nskarmoutsos

Το Antonov An-225 Mriya είναι το μεγαλύτερο αεροπλάνο στον κόσμο και κατασκευάστηκε το 1988 στην τότε Σοβιετική Ένωση. Το μέγεθός του είναι ασύλληπτο ακόμη και για τα σημερινά δεδομένα.
Έχει μήκος 85 μέτρα και άνοιγμα φτερών 88,4 ενώ μπορεί να μεταφέρει φορτίο βάρους 250 τόνων! Το ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι ότι σχεδιάστηκε για να μεταφέρει το διαστημόπλοιο Μπουράν, το οποίο μάλιστα λόγω μεγέθους δεν τοποθετήθηκε στην άτρακτο του αεροσκάφους αλλά πάνω από αυτό!
Το ένα και μοναδικό Antonov An-225, σήμερα είναι διαθέσιμο για εμπορικές μεταφορές βαρέων φορτίων.

Πηγή: perierga.gr

Ανεμοι χώρισαν τα ύδατα της Ερυθράς Θάλασσας;

Κατηγορία Παράξενα | Αναρτήθηκε 20-10-2015 12:07:30 am | από nskarmoutsos

Τελικά μπορεί όντως να άνοιξαν τα νερά της Ερυθράς Θάλασσας για να περάσει ανάμεσά τους ο Μωϋσής και ο λαός του. Όμως, αντίθετα με τη διήγηση της Βίβλου, αυτό δεν ήταν κατ' ανάγκη ένα θαύμα, αλλά είναι δυνατό να συνέβη από ισχυρούς ανέμους που έπνεαν στην περιοχή για ώρες, σύμφωνα με νέες προσομοιώσεις σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές που έκαναν αμερικανοί επιστήμονες.

Το Βιβλίο της Εξόδου περιγράφει τη διαφυγή των κυνηγημένων Ισραηλιτών από την Αίγυπτο και το θεαματικό πέρασμα της Ερυθράς θάλασσας, πριν από περίπου 3.000 χρόνια, χάρη στη θεϊκή παρέμβαση. Τώρα, οι υπολογιστικές προσομοιώσεις δείχνουν ότι είναι δυνατό οι δυνατοί άνεμοι να παραμέρισαν τα νερά και να δημιούργησαν μια «γέφυρα» ξηράς σε μια περιοχή, από όπου οι Ισραηλίτες κατάφεραν, περπατώντας πάνω σε λασπωμένο αλλά ασφαλές έδαφος, να φτάσουν απέναντι, καθ' οδόν προς τη «γη της επαγγελίας».

Η έρευνα, υπό τον Καρλ Ντριους του Εθνικού Κέντρου Ατμοσφαιρικών Ερευνών (NCAR) και του πανεπιστημίου Κολοράντο των ΗΠΑ, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό PLoS ONE, σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Ρόιτερ, δείχνει ότι ένα ισχυρός ανατολικός άνεμος με ταχύτητα 100 χιλιομέτρων την ώρα, που φυσούσε όλη τη νύχτα, μπορεί να απώθησε τα νερά ύψους περίπου δύο μέτρων, σε ένα σημείο όπου ο αρχαίος ποταμός Νείλος, σε κάποια καμπή του με σχήμα U, πιστεύεται ότι ενωνόταν με μια παράκτια λιμνοθάλασσα.

Με τον τρόπο αυτό, είναι δυνατό να δημιουργήθηκε μια στενή χερσαία δίοδος, που έκλεισε ξανά μόλις ο άνεμος κόπασε (πνίγοντας τον αιγυπτιακό στρατό που καταδίωκε τους Ισραηλίτες, σύμφωνα με τη Βιβλική αφήγηση). H «γέφυρα» αυτή εκτιμάται ότι είχε μήκος 3 - 4 χλμ. και πλάτος 5 χλμ. και παρέμεινε «ανοικτή» επί τέσσερις ώρες τουλάχιστον.

Η νέα μελέτη αποτελεί τμήμα μιας ευρύτερης έρευνας του αμερικανού επιστήμονα σχετικά με τις επιπτώσεις των ανέμων στα βάθη των υδάτων. Η έρευνα για την Έξοδο βασίζεται σε ανακατασκευή των πιθανών τοποθεσιών και βαθών των πλωτών διαύλων στο δέλτα του ποταμού Νείλου, που έχουν μεταβληθεί σημαντικά με το πέρασμα του χρόνου, εκτιμώντας ότι στην πραγματικότητα ήταν μέσω αυτού του σημείου και όχι της σημερινής Ερυθράς Θάλασσας, όπου έγινε η διάσχιση από τους Ισραηλίτες.

«Ο διαχωρισμός των υδάτων μπορεί να κατανοηθεί μέσω της δυναμικής των υγρών. Ο άνεμος μετακινεί το νερό με τρόπο σύμφωνο με τους φυσικούς νόμους, δημιουργώντας ένα ασφαλές πέρασμα ανάμεσα στο νερό και μετά επιτρέπει ξανά στο νερό να εισβάλει και να καλύψει το πέρασμα», δήλωσε ο Ντριους.

Στο παρελθόν και άλλοι επιστήμονες είχαν αποπειραθεί να ερμηνεύσουν το πέρασμα της Ερυθράς Θάλασσας μέσω φυσικών εξηγήσεων. Κάποιοι πρότειναν ότι ένα τσουνάμι μπορεί να ανάγκασε τα νερά αρχικά να υποχωρήσουν και έπειτα να επανέλθουν γρήγορα. Κάποιοι άλλοι υποστήριξαν ότι είναι εφικτό ένας ισχυρός και επίμονος άνεμος να χαμηλώσει πολύ το επίπεδο του νερού σε μια περιοχή, ώστε να μπορούν να τα διασχίσουν περπατώντας οι άνθρωποι.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ

«Καίγονται» δύο μισθοί για θέρμανση - 310 ευρώ περισσότερα θα πληρώσει μια τετραμελής οικογένεια

Κατηγορία Γενική | Αναρτήθηκε 19-10-2018 10:02:20 am | από nskarmoutsos

Τα παραδείγματα της εφημερίδας "ΤΑ ΝΕΑ" είναι αποκαλυπτικά: μια τετραμελής οικογένεια με μέση κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης 1.500 λίτρα σε ήπιες συνθήκες χειμώνα θα δαπανήσει φέτος με τις σημερινές τιμές 1.720 ευρώ για να ζεσταθεί. Όσο δηλ. σχεδόν δύο μισθοί.

Οι υπολογισμοί έγιναν με βάση τη μέση πανελλαδική τιμή του πετρελαίου στα 1,147 ευρώ το λίτρο.

Πέρυσι το ίδιο νοικοκυριό πλήρωσε 1.410 ευρώ, αφού η τιμή του καυσίμου ήταν στα 0,94 ευρώ το λίτρο.

Δηλ. σε σχέση με το 2017 η θέρμανση του νοικοκυριού είναι ακριβότερη κατά 310 ευρώ.

Η διαφορά της σημερινής δαπάνης για να ζεσταθούν τα νοικοκυριά είναι μεγαλύτερη συγκριτικά με τον Οκτώβριο του 2015, αφού τότε ο ΕΦΚ ήταν στα 0,230 ευρώ ή στα 0,23 ευρώ το λίτρο.

Το νοικοκυριό του παραδείγματος πλήρωνε τότε για τη θέρμανσή του 1.257 ευρώ.

Εφιαλτικά δημογραφικά σενάρια για την Ελλάδα: 2,5 εκ. λιγότεροι μέχρι το 2050

Κατηγορία Γενική | Αναρτήθηκε 19-10-2018 09:46:20 am | από nskarmoutsos

Μη αναστρέψιμη εμφανίζεται η μείωση του πληθυσμού της Ελλάδας σε έκθεση ειδικής επιστημονικής επιτροπής της Βουλής για το δημογραφικό, η οποία προβλέπει, ότι οι Έλληνες θα είμαστε έως 1,4 εκατομμύρια λιγότεροι το 2035 και έως 2,5 εκατομμύρια λιγότεροι το 2050. Επιπλέον, σύμφωνα με την έκθεση, η μείωση του μόνιμου πληθυσμού μέχρι το 2050 δεν αναμένεται – ανεξαρτήτως σεναρίων - να ανακοπεί.

Ο πληθυσμός της Ελλάδας στην μεταπολεμική περίοδο αυξήθηκε σημαντικά αλλά πλέον οι γενιές αυτές γερνάνε. Στην έκθεση εκτίθενται συνοπτικά, τόσο οι αλλαγές του μεγέθους και των ηλικιακών δομών του πληθυσμού ως και η εξέλιξη των βασικών δημογραφικών συνιστωσών (γονιμότητα, θνησιμότητα, γαμηλιότητα και μετανάστευση), όσο οι προοπτικές εξέλιξής του μέχρι το 2050.

Σύμφωνα με την έκθεση, τα σενάρια μας δίνουν μειούμενο (και με διαφοροποιημένους ανά σενάριο/περίοδο ρυθμούς) πληθυσμό για τη χώρα μας.

Ειδικότερα:

  1. Στο τέλος της επόμενης εικοσαετίας (2035) 10,4 έως 9,5 εκατ. έναντι 10,9 εκατ. το 2015, ήτοι μειώσεις από 0,45 έως και 1,4 εκατ. σε απόλυτες τιμές (4,1 -12,4% σε σχέση με το 2015).
  2. Στο τέλος της προβολικής περιόδου (2050) που κυμαίνονται από 10,0 έως 8,3 εκατ. έναντι 10,9 εκατομ. το 2015, ήτοι μειώσεις σε απόλυτες τιμές από 0,8 έως και 2,5 εκατ. (7,3 έως 23,4 % σε σχέση πάντα με το 2015 ).
  3. Το 2035 το ποσοστό των άνω των 65 ετών και των άνω των 85 ετών στον συνολικό πληθυσμό (20,9% και 2,8% αντίστοιχα το 2015) αναμένεται να κυμανθεί από 27,9% -27,2% για τους πρώτους και 4,1%- 4,5% για τους δεύτερους, ενώ τα ποσοστά των νέων (0-14 ετών και 0-18 ετών) από 11,0% έως 12,4% για τους πρώτους και 15,8% – 14,2% για τους δεύτερους αντίστοιχα.
  4. Το 2050 το ποσοστό των άνω των 65 ετών και των άνω των 85 ετών στον συνολικό πληθυσμό (20,9 και 2,8% το 2015) αναμένεται να κυμανθεί από 33,1% -30,3% για τους πρώτους και 6,5%-4,9% για τους δεύτερους, ενώ τα ποσοστά των νέων (0-14 ετών και 0-18 ετών) από 14,8% έως 12,0% για τους πρώτους και 19% – 15,4% για τους δεύτερους αντίστοιχα.Ιδιαίτερη αίσθηση προκαλεί στο πλαίσιο αυτό, οι ταχύτεροι ρυθμοί αύξησης στο μέλλον των υπερηλίκων (των ατόμων ηλικίας 85+ ) σε σχέση με αυτή των 65 ετών και άνω. Το πλήθος των πρώτων, που σχεδόν δεκαπλασιάσθηκε ανάμεσα στο 1951 και το 2015, αναμένεται εκ νέου να παρουσιάσει μια σημαντική αύξηση την επόμενη τριακονταπενταετία.

Θα υπάρξει, επομένως, μια σημαντική γήρανση όχι μόνον του συνολικού πληθυσμού και του πληθυσμού εργάσιμης ηλικίας, αλλά και των άνω των 65 ετών (μια «γήρανση μέσα στην γήρανση).

Η γήρανση, επομένως, στη χώρα μας όχι μόνον δεν ανακόπτεται, αλλά οι ρυθμοί της αναμένεται να επιταχυνθούν μέχρι το 2050.

Η ποσοστιαία μείωση του πληθυσμού στις αποκαλούμενες παραγωγικές ηλικίες και η δυσανάλογη αύξηση του ποσοστού των ηλικιωμένων θέτουν σε άμεσο κίνδυνο, εκτός των άλλων, και τη χρηματοοικονομική βιωσιμότητα του συνταξιοδοτικού συστήματος / του συστήματος υγείας.

Πηγή: tvxs.gr

Καφέ-Αμάν

Κατηγορία Ιστορία | Αναρτήθηκε 20-10-2012 12:06:35 am | Αναδημοσίευση 05-01-2013 | από nskarmoutsos

Το Καφέ-Αμάν (όνομα που πιθανώς να προήλθε ίσως από το τούρκικο Μάνι Καβέσι), ήταν είδος λαϊκού καφενείου της προπολεμικής Ελλάδας μέσα στο οποίο δύο ή τρεις τραγουδιστές, οι επονομαζόμενοι αμανετζήδες, αυτοσχεδίαζαν λέγοντας στίχους, συχνά στη μορφή του διαλόγου μεταξύ τους, πάντα σε ελεύθερο ρυθμό και μελωδία. Χαρακτηριστικό ήταν το επαναλαμβανόμενο επιφώνημα "αμάν, αμάν" που προσπαθούσαν με αυτό οι τραγουδιστές να κερδίσουν χρόνο για ν`αυτοσχεδιάσουν καινούργιους στίχους. Άλλη συνώνυμη ονομασία τέτοιου τύπου καφενείου ήταν και το Καφέ Σαντούρ, που ήταν συνηθέστερη στη Μικρά Ασία, και κυρίως στη Σμύρνη. Τα δε τραγούδια που άδονταν σ΄ αυτά λέγονταν αμανέδες ή μανέδες ή αμάνι.

Από τις παλιότερες μορφές αυτών των τραγουδιών ο αμανές, όπως το έλεγαν οι Ελληνες, ή "μανές", κατά τους Τούρκους, οι "αμάνι" κατά τους Μικρασιάτες, ήταν ακριβώς αυτό το ημι-αυτοσχέδιο τραγούδι που χαρακτηριζόταν από τη διασπορά ανάμεσα στους στίχους μεγάλων μελισμάτων πάνω στη λέξη αμάν και που ως επί το πλείστον ήταν καταθλιπτικού περιεχομένου.

Σε αντιδιαστολή αυτού του τύπου των καφενείων της παλιάς Αθήνας ήταν τα γνωστά πολυτελείας καφενεία Καφέ-Σαντάν όπου ακόμη και μικροί θίασοι παρουσίαζαν πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα.

Τελικά τα Καφέ Αμάν έπαψαν να υφίστανται μετά από ειδική απαγορευτική διάταξη του καθεστώτος του Μεταξά το 1937 με την οποία και απαγορεύθηκαν οι αμανέδες, σε δημόσιους χώρους σε όλη την ελληνική επικράτεια θεωρούμενοι (εσφαλμένα) ως καθαρό τουρκικό είδος.

Ένα από τα ωραία χαρακτηριστικά λαϊκά τραγούδια που αναφέρονται στα Καφέ αμάν είναι και οι στίχοι του ακόλουθου τραγουδιού που πρωτoακούσθηκε στην Αμερική για κάποιον πλούσιο πλέον μετανάστη σε στοίχους και μουσική του Δημοσθ. Ζάττα με έντονη μίξη δημοτικού τραγουδιού σε ανατολίτικο μοτίβο και που φέρεται να πρωτοτραγούδησε ο Γιάννης Ιωαννίδης:

Πηγή: el.wikipedia.org

Η Ελλάδα 71 χρόνια πίσω...

Κατηγορία Ιστορία | Αναρτήθηκε 18-10-2012 12:17:49 am | από nskarmoutsos

Χαρτονόμισμα 20.000 δραχμών του 1947

Η ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΚΘΕΣΗ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΜΙΑΣ - ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ - ΠΡΕΣΒΕΙΑΣ ΞΕΝΗΣ ΧΩΡΑΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ !!!!
ΚΙ ΟΜΩΣ ΣΥΝΤΑΧΘΗΚΕ ΤΟ 1947 !!!
Αρχές του 1947 η αγγλική κυβέρνηση έχει ανακοινώσει στις ΗΠΑ πως αδυνατούσε πλέον να συνεχίσει τον ρόλο που είχε αναλάβει, δηλαδή τον ρόλο της ενίσχυσης της ελληνικής κυβέρνησης στον αγώνα της κατά της κομμουνιστικής επικράτησης στην Ελλάδα.
Ο Αμερικανός πρόεδρος Τρούμαν προκειμένου να έχει ιδία άποψη για την οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα στέλνει το πρώτο τρίμηνο του 1947 τον Paul A. Porter ως επικεφαλής αμερικανικής αποστολής.
Στις 14 Φεβρουαρίου 1947, μετά από έναν περίπου μήνα παραμονής στην Ελλάδα ο Paul A. Porter στέλνει επιστολή προς τον υφυπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ W.L. Clayton με τις πρώτες εντυπώσεις του, γράφοντας μεταξύ των άλλων:
"Εδώ δεν υπάρχει κράτος σύμφωνα με τα δυτικά πρότυπα. Αντ' αυτού υπάρχει μία χαλαρή ιεραρχία ατομιστών πολιτικών, μερικοί από τους οποίους είναι χειρότεροι από άλλους, που είναι τόσο απασχολημένοι με τον προσωπικό τους αγώνα για εξουσία, ώστε δεν έχουν τον χρόνο να αναπτύξουν οικονομική πολιτική, ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι είχαν την ικανότητα».
«Σε ολόκληρη τη χώρα, από τη μία άκρη στην άλλη, κυριαρχεί μία γκρίζα ανυπεράσπιστη, βαθιά έλλειψη πίστης για το μέλλον - μία έλλειψη πίστης που οδηγεί σε πλήρη απραξία στο παρόν. Οι άνθρωποι έχουν παραλύσει από την αβεβαιότητα και τον φόβο, οι επιχειρηματίες δεν επενδύουν, οι καταστηματάρχες δεν αποθηκεύουν προμήθειες».
Και συνεχίζει: «Η δημόσια διοίκηση είναι υπερβολικά εκτεταμένη?[??]?. Οι χαμηλοί μισθοί προσαυξάνονται βάσει ενός εντελώς συγκεχυμένου συστήματος επιδομάτων, χάρη στα οποία μερικοί δημόσιοι υπάλληλοι κερδίζουν μέχρι και τέσσερις φορές περισσότερο από τον βασικό μισθό τους».
Για το ίδιο θέμα αναφέρει: «Ποτέ άλλοτε δεν έχω δει διοικητική δομή που να είναι τόσο απαράδεκτη. Απλούστατα, δεν είναι δυνατόν να βασιστεί κάνεις ότι η δημόσια διοίκηση θα φέρει εις πέρας ακόμη και τις πιο απλές λειτουργίες μίας κυβέρνησης - την είσπραξη των φόρων, την εφαρμογή οικονομικών κανόνων, την επισκευή δρόμων.
Συνεπώς η δραστική μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης αποτελεί συνθήκη εκ των ουκ άνευ για την επίτευξη οποιουδήποτε άλλου αποτελέσματος στην Ελλάδα».
Για την εκτελεστική εξουσία : «Η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει άλλη πολιτική εκτός από το να εκλιπαρεί για ξένη βοήθεια ώστε να διατηρηθεί στην εξουσία απαριθμώντας θορυβωδώς τις θυσίες της Ελλάδος... [.......]?στόχος της είναι να χρησιμοποιήσει την ξένη βοήθεια ως μέσο για τη διαιώνιση των προνομιών μίας μικρής κλίκας που αποτελεί την αόρατη εξουσία στην Ελλάδα».
Για τα οικονομικά συμφέροντα: «Τα ναυτιλιακά συμφέροντα βρίσκονται σε ιδιαιτέρα σκανδαλώδη θέση. Σήμερα η ελληνική εμπορική ναυτιλία βρίσκεται σε άνθηση και οι εφοπλιστές καρπώνονται τα κέρδη. Όμως η χρεοκοπημένη ελληνική κυβέρνηση δεν απολαμβάνει κανένα όφελος από όλο αυτό τον πλούτο. Οι αποδοχές των ναυτικών εξακολουθούν να εισρέουν στη χώρα, αλλά τα κέρδη των πλοιοκτητών παραμένουν, στην πλειονότητά τους, στο εξωτερικό».
Για την ντόπια νομενκλατούρα: «Η ομάδα πίεσης της καλής κοινωνίας - οι κομψοί κοσμοπολίτες που έχουν την έδρα τους στις Κάννες, στο Σαιν Μόριτς και στην αθηναϊκή πλατεία Κολωνακίου - θα ενεργοποιηθεί.
Πολλοί από αυτούς είναι γοητευτικοί άνθρωποι που μιλούν εξαιρετικά αγγλικά και αδημονούν ειλικρινά να παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια στην αμερικανική αποστολή. Εντούτοις θα αποπειραθούν να προσεταιριστούν την αποστολή και να τη μετατρέψουν σε ένα εργαλείο διασφάλισης των προνομιών τους».
Για την αίτηση βοηθείας: «Αίσθησή μου είναι ότι το ελληνικό κράτος έχοντας υποβάλει αίτηση βοήθειας και εποπτείας, έχει θέσει, στο μέτρο αυτό, όρια στην ίδια του την εθνική κυριαρχία».

Πηγή: daypress.gr

Προηγούμενες αναρτήσεις