Παράλιο Άστρος
logo: Το Άστρος της Θαλάσσης
Αναζήτηση Go

Χείμαρρος ΤΑΝΟΣ, (ο εφιάλτης στο δρόμο για τη θάλασσα)

Κατηγορία Τοπική αυτοδιοίκηση | Αναρτήθηκε 03-05-2011 08:51:47 am | από nskarmoutsos

Ο χείμαρρος Τάνος αναφέρεται σε γραπτές πηγές:

  1. Γύρω στο 150 μ.χ. από τον Περιηγητή Παυσανία, το πρωτότυπο κείμενο έχει ως εξής:  ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ /Ελλάδος περιήγησις/Κορινθιακά: «….ἀνατείνει δὲ ὑπὲρ τὰς κώμας ὄρος Πάρνων, καὶ Λακεδαιμονίων ἐπ` αὐτοῦ πρὸς Ἀργείους ὅροι καὶ Τεγεάτας εἰσίν: ἑστήκασι δὲ ἐπὶ τοῖς ὅροις Ἑρμαῖ λίθου, καὶ τοῦ χωρίου τὸ ὄνομά ἐστιν ἀπ` αὐτῶν. ποταμὸς δὲ καλούμενος Τάναος--εἷς γὰρ δὴ οὗτος ἐκ τοῦ Πάρνωνος κάτεισι--ῥέων διὰ τῆς Ἀργείας [καὶ] ἐκδίδωσιν ἐς τὸν Θυρεάτην κόλπον….»
  2. Πιο σύγχρονη καταγραφή του Τάνου και της καταστροφικής μανίας του έχουμε κατά το 1835 από το υπόμνημα του Μιχαήλ Λογοθέτη που αναφέρει τα εξής: «….εδαπανήσαμεν ουκ ολίγα εις προχώματα του χειμάρρου καταστάντος αχαλίνωτου και φθοροποιού καθ’ όλην την πεδιάδαν ένεκα της ορμής αυτού, και ιδίως την βορεινήν, αλλ’ επετύχωμεν να χαλιναγωγώμεν και μεταφέρωμεν ευκόλως όπου η ανάγκη των κτημάτων….».

Ο περίφημος Τάναος  (Τάνος) λοιπόν, κύριος υπεύθυνος για τις πλημμύρες και με συνέπεια αυτών τις καταστροφές βασικά στο Παράλιο Άστρος, όπως  φαίνεται όμως εκ του αποτελέσματος εμείς οι απόγονοι δε πήραμε υπόψη τις παραινέσεις και τις παρακαταθήκες των προγόνων μας, τυγχάνοντες εξυπνότεροι!!!! αυτών, και εξηγώ: 1. Στην αεροφωτογραφία του 1945, με προσεκτική παρατήρηση θα δούμε ότι στην ευρύτερη περιοχή των εκβολών του Τάνου δεν υπάρχει κατοικία ή υποστατικό. 2. Στην αεροφωτογραφία του 1960, με προσεκτική παρατήρηση θα δούμε ότι το μόνο κτίσμα που υπάρχει είναι το υποστατικό Σακαλή με τις φιστικιές. 3. Στη δορυφορική φωτογραφία του 2013, με απλή παρατήρηση βλέπουμε την επέκταση της κατοικημένης περιοχής.

Ιδού ο άνθρωπος, -ποιώντας την νήσσαν- ξεχνάει τις νήσσες που έπλεαν ΕΔΩ και περιφρονεί τα αντιπλημμυρικά έργα των προγόνων του (π.χ  Χάντακας).

Η φανερή έλλειψη αντιπλημμυρικής μελέτης φαίνεται στις σπασμωδικές κινήσεις των Δημοτικών αρχών διαχρονικά, καλοί είναι οι καθαρισμοί και μάλιστα αν γίνονται και εθελοντικά αλλά η σύγκριση με το υπάρχον πρόβλημα που ακούει Τάνος είναι, ένα βουνό με μια μύγα. Δύο είναι τα βασικά προβλήματα που κατατρύχουν τον Τάνο: 1. Η δυσαρμονία της κοίτης που είναι και το κύριο πρόβλημα: α). Το πλάτος της κοίτης στο ύψος του συνοικισμού Κάτω Βέρβαινα είναι  130 μέτρα. β). Το πλάτος της κοίτης λίγο πριν φτάσει στη γέφυρα του Παραλίου Άστρους (εκβολές) είναι 13 μέτρα –αδιάψευστοι μάρτυρες οι δορυφορικές φωτογραφίες-. 2. Η κοίτη στη διαδρομή από τον Βιολογικό μέχρι τις εκβολές είναι χαμηλή σε σχέση με τον όγκο νερού που θα δεχθεί από μεγάλες νεροποντές.

Στα παραπάνω συνέτειναν στο πρόβλημα οι εγκέφαλοι!!!, που είχαν τη φαεινή ιδέα τη δεκαετία του 70 να μπαζώσουν σηκώνοντας  το δρόμο Παραλίου Άστρους-Άργους από τις εκβολές μέχρι το Παληόχανο και στην ουσία να κάνουν φράγμα, με αποτέλεσμα τα νερά σε περίπτωση που θα σπάσει ο χείμαρρος να κατευθυνθούν  στο Παράλιο Άστρος.

Υ.Γ: Δυστυχώς η υποβάθμιση- η ανυποληψία που έχει πέσει ο τόπος από εχθρούς και φίλους βαθαίνει και εξαιτίας {της λογικής των έργων βιτρίνας +  (ασβεστώματα, σκούπες, καλλωπισμός  κλπ) + χωματοφάγους + την ανυπαρξία μελέτης και σχεδιασμού από τα μικρά μέχρι τα μεγάλα}, βλέπετε έτσι γίνεται η άγρα πελατών (ψηφοφόρων) και η μεγάλη συγκομιδή στο τέλος της 5ετίας, πάντως η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. Να είμαστε βέβαιοι όμως πολλοί από εμάς, ότι ένα πρωί θα σηκωθούμε από το κρεβάτι μας κολυμπώντας και έχοντας ανά χείρας ψαροντούφεκο «είναι μαθηματικά βέβαιο», και για του λόγου το αληθές πατήστε ΕΔΩ.

«ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ Α.Ε.» Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΓΝΩΣΤΟΣ!! ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕ.ΣΥ. 750.000 € «ΑΕΡΑ»!

Κατηγορία Τοπική αυτοδιοίκηση | Αναρτήθηκε 18-04-2016 11:11:50 am | από nskarmoutsos

Δελτίο τύπου

                                             

              «Όλα τα σφάζει όλα τα μαχαιρώνει»!! (μ.τ.φ.)

Ι. Στην τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου  η Περιφερειακή Αρχή εισηγήθηκε τη συνημμένη σύμβαση της Περιφέρειας Πελοποννήσου και της περίφημης αναπτυξιακής «Πελοπόννησος Α.Ε.» αυτή τη φορά για την υλοποίηση «υπηρεσιών τεχνικής και συμβουλευτικής υποστήριξης για τη συγκέντρωση καταγραφή και αξιοποίηση ακινήτων καθώς και τη συμβουλευτική υποστήριξη για την αξιολόγηση της χρηματοοικονομικής θέσης της Περιφέρειας» ποσού 608.850 ευρώ περιλαμβανόμενου Φ.Π.Α.

Στη συζήτηση του θέματος αποκαλύφθηκε περιτυλιγμένη η εσκεμμένη από την Περιφερειακή Αρχή  απαξίωση του δημόσιου χώρου και η παράδοσή του από εκείνη καθαρά ενεργούσα ως μεσάζων σε αμφίβολης πιστότητας και συνακόλουθης αποτελεσματικότητας και ανταποδοτικότητας πρόθυμες καλοπληρωμένες και ανεξέλεγκτες τελικά ιδιωτικές υπηρεσίες. Παραδίδονται από την Περιφερειακή Αρχή δικαιώματα του σκληρού πυρήνα του Δημοσίου Τομέα  που συστηματικά αποδομείται με πρόσχημα την ποσοτική αλλά και τη δήθεν  ποιοτική ανεπάρκεια του στελεχικού δυναμικού του. Πρωταγωνίστρια στις κακέκτυπες πραγματικής δημόσιας λειτουργίας υπηρεσίες η μεγάλη άγνωστη στο Περιφερειακό Συμβούλιο «Πελοπόννησος Α.Ε.»,  που τις ασκεί με πανάκριβες αμοιβές και τρόπο και μέσα που αντιβαίνουν επιπλέον και στις θεμελιώδεις δημοκρατικές αρχές της διαφάνειας, της ισότητας, της αξιοκρατίας και του ελεύθερου ανταγωνισμού στο χώρο των επιστημόνων και των ελευθέρων επαγγελματιών.

Για το συγκεκριμένο έργο της σύμβασης που για μια ακόμη φορά μας γνωστοποιήθηκε τελευταία ώρα  πρόχειρα στη σχετική τοποθέτησή μου παρατήρησα:

1. Ότι μόνη η συζήτηση του θέματος αποτελεί ομολογία αποτυχίας της Περιφερειακής Αρχής, καθώς αυτή όφειλε να ενεργήσει τα στοιχειωδώς αυτονόητα έρευνα, απογραφή και σύνταξη φακέλων της περιουσίας της από το 2011!!!! όταν ανέλαβε τα καθήκοντά της. Όταν μπαίνεις σε ένα νέο σπίτι μετράς τα ασημικά σου, πολύ περισσότερο όταν αυτά δεν ανήκουν σε σένα αλλά στην πατρίδα και τους πολίτες της. Μάλιστα η Περιφερειακή Αρχή είχε αρμόδιες τεχνικές και νομικές υπηρεσίες σε όλες τις περιφερειακές ενότητες  και έμμισθους νομικούς στις τρεις από αυτές και όφειλε για το σκοπό αυτό αμέσως να τους αξιοποιήσει. Όμως αποκαλύφθηκε ότι πέντε (5) χρόνια τώρα  δεν το έπραξε, εμφανιζόμενη αρχικά να μη ξέρει τι έχει!!!!!!

2.Το καταπληκτικό είναι ότι ανεξάρτητα από την αβελτηρία της Περιφερειακής Αρχής, στη συζήτηση αποδείχθηκε ότι τα προαναφερόμενα στοιχεία υπήρχαν από τις πρώην Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις και παρά την αναγραφή του πιο πάνω σκέλους στο όλο υπό εκτέλεση έργο, αυτό ήταν σχεδόν ολοκληρωμένο!!!! χωρίς βέβαια το έργο αυτό να παρουσιάζεται και να εκτιμάται το απομένον!!!!

Κλήθηκε έτσι τυφλά το Πε.Συ. να εγκρίνει μια σύμβαση για περιουσία, της οποίας δεν υπήρξε οποιαδήποτε ποσοτική ή ποιοτική εκτίμηση, ώστε να υπάρξει κάποια βάση και κριτήριο αξιολόγησης του κόστους του σχετικού έργου. Πουθενά στη σύμβαση δεν αναφέρονται έστω κατά προσέγγιση πόσα είναι τα ακίνητα, ποια είναι, οποιαδήποτε κατηγοριοποίησή τους ή κατανομή τους κατά Π.Ε ή τι έχει και που καταγραφεί όπως προεκτέθηκε .

Το ορθολογικό επομένως θα ήταν κατά τη γνώμη μου να προηγηθεί ολοκληρωμένο το έργο της νομικής και τεχνικής απογραφής της περιουσίας της Περιφέρειας με τη συμβολή των νομικών και μηχανικών της, για να εκτιμηθεί στη συνέχεια το ύψος του έργου της ηλεκτρονικής καταγραφής  και της αξιολόγησης και όχι να έρχεται το έργο ως άγνωστο πακέτο.

3. Η συνεισφορά των Υπηρεσιών της Περιφέρειας και εκείνη της αναδόχου στη σύμβαση είναι εντελώς αόριστη  που την καθιστά σύμβαση-λάστιχο όπως την χαρακτήρισα, καθώς στο άρθρο 8 η Περιφέρεια αυτή δηλαδή που αναθέτει το έργο και έχει αποψιλωμένο προσωπικό τελικά κάνει όλες τις δουλειές του!!!!! και πληρώνει!!:

Δεν επιμερίζεται δηλαδή το έργο μεταξύ των υπηρεσιών της Περιφέρειας και της αναδόχου, ώστε τελικά χωρίς συγκεκριμένες δεσμεύσεις της αναδόχου να βαρύνεται δυσανάλογα η Υπηρεσία και η ανάδοχος να καρπώνεται το έργο της και να λαμβάνει άκοπες αμοιβές όπως συνηθίζει και με τους κόπους άλλων φορέων. Εκτός αυτού υπήρχε όπως εκτέθηκε καταγραφή της υπηρεσίας που απλώς θα γίνει αντιγραφή της από την ανάδοχο και θα αποτελέσει παραδοτέο του έργου!!!!

4. Στη σύμβαση δεν επιμερίζεται το κόστος κάθε υποέργου, ώστε αυτό να μπορεί να εκτιμηθεί!

Περιγραφή (σελ.2) νεφελώδης και κυμαινόμενη από τους εισηγητές και  ανάλογα με την πίεση που ασκούσε συνολικά η παρούσα  στη συνεδρίαση δημοκρατική μειοψηφία το έργο ή τα υποέργα διαστέλλονταν και συστέλλονταν!!!!! Χαρακτηριστική της πλήρους και αδικαιολόγητης προχειρότητας ήταν η τοποθέτηση της κ. Νικολάκου που υποστήριξε ότι στο ποσό της σύμβασης περιλαμβάνονται και τα πρόστιμα…. της νομιμοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών και η δικαστική τακτοποίηση και η διεκπεραίωση δικών….. που αμέσως μετά όμως διαψεύσθηκαν από τον άλλο εισηγητή, καθώς αυτά είτε είναι άγνωστου κόστους ή βρίσκονται εκτός θεσμικής αρμοδιότητας της αναδόχου.

Επομένως παραμένει μυστήριο πως διαμορφώθηκε το οικονομικό αντικείμενο του έργου και ο προϋπολογισμός του στο άρθρου 5 της σύμβασης που έλαβε υπόψη του δήθεν τις άγνωστες!!!! προδιαγραφές του έργου, τις άγνωστες!!!! ανάγκες που καλείται να καλύψει, ενώ είναι άσχετες και αντιγραφή από άλλες συμβάσεις οι υπόλοιπες κοινωνικοπολιτισμικοί… παράμετροι. Που το καθόρισαν!!.

Άλλο μυστήριο  παραμένει πως διαμορφώθηκε η σταδιακή εκταμίευση του ποσού της αμοιβής της αναδόχου στο άρθρο 6 της σύμβασης  που μάλιστα είναι εμπροστοβαρής σε σχέση με τη διάρκεια εκτέλεσής του (50% στο πρώτο εξάμηνο), όταν μάλιστα το πρώτο χρονικά  υποέργο όπως προεκτέθηκε είναι σχεδόν έτοιμο…..

5. Στη σύμβαση κι αν γίνει αποδεκτή η αναγκαιότητά της δεν αναφέρεται το είδος των συμβάσεων με τις οποίες η ανάδοχος θα εκτελέσει το έργο, π.χ. ανεξάρτητων υπηρεσιών, εξαρτημένης εργασίας ή έργου καθώς αυτή δεν έχει το αναγκαίο ειδικευμένο και έμπειρο στελεχικό προσωπικό.

Απουσιάζει εξάλλου η αναφορά της ιδιότητας και των τυπικών προσόντων των περίφημων εξωτερικών συνεργατών με τους οποίους θα εκτελέσει το έργο της επιστημονικής και τεχνικής υποστήριξης, ώστε να διασφαλίζεται η πιστότητα του έργου που θα παραχθεί..

Απουσιάζει τέλος ο τρόπος επιλογής των εξωτερικών συνεργατών που σημειωτέον και εδώ είναι το κρίσιμο που παρά τις επίμονες ερωτήσεις μου (δις) δεν απαντήθηκε, αν γίνονται μέσω ΑΣΕΠ όπως επιβάλλεται κατά την άποψή μου από το άρθρο 10 του ν. 3812/2009 που παγίως καταστρατηγείται με ψευδεπίγραφες συμβάσεις.

Αν πρέπει να γίνει τμήμα του έργου από την ανάδοχο θα πρέπει να γίνει με ανοικτή διαδικασία και αδιάβλητους κανόνες.

Κατήγγειλα ότι με αδιαφανείς αναθέσεις και όχι διαγωνισμούς η Περιφερειακή Αρχή δια της αναδόχου ως όχημα, δημιουργεί και συντηρεί κύκλο εξαρτήσεων-πολιτική πελατεία ημετέρων, υποκαθιστώντας έτσι ως μέρος του σαθρού πολιτικού συστήματος την αδυναμία διορισμών που απώλεσε λόγω της κρίσης.

Με την τακτική της αυτή βάλλει κατά του σώματος των μαχόμενων επαγγελματιών και επιστημόνων που μαστίζεται από την κρίση και συστηματικά το δηλητηριάζει εισάγοντας χωρίς όρους και εν κρυπτώ  τελικά αθέμιτο ανταγωνισμό, με την λαϊκίστικη και προσχηματική μάλιστα επίκληση επιδιωκόμενου δήθεν φτηνού τιμολογίου. Συνήθως όμως αυτό είναι δυσανάλογο για το δύσκολο και μεγάλο κομμάτι των έργων που αναλαμβάνουν αναγκαίοι κακοπληρωμένοι συνεργάτες, ενώ την ίδια στιγμή αμείβεται με παχυλό τιμολόγιο το μικρό κομμάτι και εύκολο κομμάτι του έργου που αναλαμβάνουν οι ημέτεροι!!!

6. Το ωραιότερο της σύμβασης είναι ότι στην Επιτροπή παρακολούθησης του έργου αποκλείεται η μειοψηφία!!!.

Τελικά ποιος από το ελλιπές προσωπικό της αναδόχου «Πελοπόννησος Α.Ε.» θα συνδράμει αρχικά τους εξωτερικούς συνεργάτες και ποιος θα αξιολογήσει στο τέλος το έργο τους, καθώς δεν έχει την πιστοποιημένη τεχνογνωσία και την εξειδίκευση, αλλά όλα τα σφάζει όλα τα μαχαιρώνει…

Το απόλυτο Αλαλούμ!! Παραλογισμός και φαυλότητα που δε συναντώνται ούτε στο Δημόσιο όπως το κατάντησαν τα κόμματα-στηρίγματα της Περιφερειακής Αρχής και επιχειρεί με την ίδια καταστροφική μεθοδολογία  να υποκαταστήσει..

ΙΙ. Έχουμε θέσει όλες οι παρατάξεις της δημοκρατικής μειοψηφίας στο Περιφερειακό Συμβούλιο που αποτελεί το ανώτατο όργανο της Περιφέρειας, τη μεγαλύτερο μέτοχο της εταιρείας «Πελοπόννησος Α.Ε.», το θέμα της διαφάνειας της λειτουργίας της, τη συμμετοχή μας ή τουλάχιστον της ενημέρωσής μας για τις δράσεις της και σε κάθε περίπτωση του δημόσιου αυτονόητου απολογισμού της χωρίς αποτέλεσμα.

Η απάντηση είναι εξυπνακίστικη. Η εταιρεία λειτουργεί με τους κανόνες της ανώνυμη εταιρείας. Όμως και σε οποιαδήποτε ανώνυμη εταιρεία η μειοψηφία έχει τρόπους και δυνατότητες ελέγχου της πλειοψηφίας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι μάλιστα θέμα δικαιωμάτων της μειοψηφίας, είναι θέμα δημοκρατικής λειτουργίας και περιφρούρησης της θεσμικής κυριαρχίας του Περιφερειακού Συμβουλίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι το Περιφερειακό Συμβούλιο σύμφωνα με το άρθρο 194 παρ.10 ν.3852/2010 και του σχετικού άρθρου 2  του Κανονισμού του είναι αρμόδιο για τον ορισμό των εκπροσώπων της περιφέρειας για την ανάδειξη των μελών του διοικητικού συμβουλίου της «αναπτυξιακής εταιρίας». Παρότι η θητεία των μελών του Δ.Σ. σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία  έχει λήξει από τις 14-4-2015!! δεν έχει κινηθεί η σχετική διαδικασία ούτε υπήρξε σχετική ενημέρωση.  Σημειώνουμε πάντως ότι εντελώς συμπτωματικά μέλος του Δ.Σ., προτεινόμενος διαχρονικά από τον κ. Τατούλη, είναι πολιτευόμενος της παράταξής του που με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας εξέπεσε από εκλεγμένος περιφερειακός σύμβουλος, ως εργολάβος ταυτόχρονα πέντε (5) έργων της Περιφέρειας Πελοποννήσου συμβατικής αμοιβής 500.000!!!!!! ευρώ, δηλαδή εκατό (100) φορές πλέον του νομίμου!!!!!

Πάντως το ζήτημα δεν είναι η τυπική νομιμότητα, που και αυτή είναι ελεγκτέα αλλά η ουσιαστική λειτουργία μιας εταιρίας που παραμένει άγνωστη με έργα ανάλογα!!!! των συμβάσεων όπως η συγκεκριμένη και επομένως πανάκριβα αν όχι επιζήμια για το δημόσιο συμφέρον που πλήττουν παράλληλα αθέμιτα και τους νόμιμα δραστηριοποιούμενους επιστήμονες και επαγγελματίες στους τομείς της κάθε φορά ενασχόλησής της..

Πατήστε εδώ για να δείτε την επίμαχο προγραμματική σύμβαση.

                           Τρίπολη  Απρίλιος 2015

                          Τάκης Γατσόπουλος

                Περιφερειακός Σύμβουλος Αρκαδίας

Αντιπρόεδρος Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου

Υ.Γ. 1: Σήμερα που οι συνθήκες επιβάλλουν περισσότερη από ποτέ διαφάνεια και ανταποδοτικότητα στη δημόσια λειτουργία, σήμερα που η ανεργία μαστίζει τους νέους επιστήμονες ελεύθερους επαγγελματίες, η βαλτωμένη αυτή κατάσταση αυθαιρεσίας θα πρέπει με ευθύνη όλων μας ως πολιτών να ανατραπεί. Είναι ευθύνη επιπλέον και των επιστημονικών συλλόγων των ελεύθερων επαγγελματιών και επιμελητηρίων για τη στοιχειώδη προστασία των μελών τους να κλείσουν τα παραμάγαζα της Περιφερειακής Αρχής με τα παλαιοκομματικά χαρακτηριστικά, άλλως κατατάσσονται ιδίως από τους νέους που συνειδητοποιούν πλέον τις αναπαλαιωμένες μεθοδεύσεις που εξυφαίνονται στην πλάτη τους και αυτοί σε σιωπηλό πυλώνα του συστήματος και περιπίπτουν στην πλήρη ανυποληψία, αιτιώμενοι κατά περίπτωση την ορθολογική λειτουργία των θεσμών..

Υ.Γ. 2: Στην ίδια συνεδρίαση ανατέθηκε στην  ίδια άγνωστη εταιρία «Πελοπόννησος Α.Ε» και τους άγνωστους εξωτερικούς συνεργάτες της έργο με τίτλο «Πολιτιστικά δρώμενα τουριστικής προβολής της Π.Ε Αρκαδίας» ποσού 137.524,00 €  με μόνο αντικείμενο:

Δράσεις προβολής-οργάνωσης και καλλιτεχνικής επιμέλειας της γιορτής

Παραγωγή προωθητικού υλικού !!!! στις αναφερόμενες εκδηλώσεις.

Αυτά στην Αρκαδία της δραστηριοποίησης τόσων φορέων και συλλόγων αυθεντικών εκφραστών της πολιτιστικής κληρονομιάς μας!!!

Ούτε ιερό ούτε όσιο!!

«Όλα τα σφάζει όλα τα μαχαιρώνει»!! (μ.τ.φ.).

Πλημμύρισε ο δρόμος κοντά στις «Πόρτες»

Κατηγορία Τοπική αυτοδιοίκηση | Αναρτήθηκε 01-03-2016 02:41:09 pm | από nskarmoutsos

Η χτεσινή μας πρόβλεψη, ότι θα πλημμυρίσει από τη θάλασσα ο δρόμος στη περιοχή «Πόρτες», δείτε  εδώ, βγήκε σωστή. Ευτυχώς που η θαλασσοταραχή κράτησε λίγο!

Σ.Σ: Το πρόβλημα αυτό, το οποίο έχουμε επισημάνει κατ’ επανάληψη, μας δείχνει την «γύμνια» του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας όσον αφορά την αντιπλημμυρική προστασία.

Επειγόντως θωράκιση χρειάζεται το λιμάνι της Παραλίας Αγίου Ανδρέα

Κατηγορία Τοπική αυτοδιοίκηση | Αναρτήθηκε 29-02-2016 05:21:52 pm | από nskarmoutsos

Όπως θα παρατηρήσει κάποιος στο φωτογραφικό υλικό, το οποίο έχει τραβηχτεί σήμερα Δευτέρα 29-2-2016 στις 14.30, η θωράκιση του λιμανιού της Παραλίας Αγίου Ανδρέα είναι «ανύπαρκτη». Με τα «απόνερα» ενός «μέτριου» Σορόκου (νοτιοανατολικού ανέμου), που φυσούσε στο Νοτιοδυτικό Αιγαίο, ήταν έτοιμο να «αποδημήσει εις Κύριον», φανταστείτε να φάει ένα «ζωντανό» Σορόκο τι έχει να γίνει, θα φτάσει στο Χερρονήσι!!

Πρέπει να μπει σε άμεση προτεραιότητα η θωράκιση του κυματοθραύστη!!!

Η Βενετία της Αρκαδίας

Κατηγορία Τοπική αυτοδιοίκηση | Αναρτήθηκε 25-09-2011 12:17:34 am | από nskarmoutsos

Μην σας ξεγελάσει η φωτογραφία, νομίσετε ότι βρισκόσαστε σε κάποιο κανάλι της Βενετίας και περιμένετε ώρα την ώρα να περάσει κάποια γόνδολα, με μία προσεκτική ματιά θα δείτε ότι πρόκειται για το Παράλιο Άστρος και είναι τραβηγμένη σε αυτό το σημείο από πλημμύρα πού είχε γίνει στα μέσα της δεκαετίας του 70, δείτε εδώ.

Ο χείμαρρος Τάνος ή Ταναός κατά τον Παυσανία ήταν, είναι και θα είναι ο βασικός υπεύθυνος για την μετατροπή του Παραλίου Άστρους σε  βυθισμένη πολιτεία. Η υποτίμηση του θα φέρει δεινά και πάλι στο τόπο, ίσως πολλοί ξεχνούν τις συχνές επισκέψεις του, να τους θυμίσω λοιπόν άλλη μία τη δεκαετία του 80, δείτε εδώ.

Προς το Δήμο Βόρειας Κυνουρίας: Επειδή όπως λέει η λαϊκή παροιμία «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν», κρούομε τον κώδωνα του κινδύνου, τώρα που είναι ακόμα Φθινόπωρο, για τα εξής:

1.      Καθαρισμός του μοναδικού!!! αντιπλημμυρικού έργου του τόπου μας, του Χάντακα.

2.      Καθαρισμός της στενής απόληξης, της κοίτης, του Τάνου, σε αυτό το σημείο.

Και ο Θεός να βάλει το χέρι του!!!!

Πως ο Καλλικράτης «εξαφάνισε!!!» τους οικισμούς του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας

Κατηγορία Τοπική αυτοδιοίκηση | Αναρτήθηκε 14-12-2012 08:19:05 pm | Αναδημοσίευση 14-12-2012 | από nskarmoutsos

2011, απογραφή του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας

Εισαγωγικό σημείωμα: Η παραπάνω εικόνα είναι αποκαλυπτική  της εξαφάνισης των οικισμών του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας από την απογραφή του 2011, πατώντας εδώ, μάταια θα ψάχνει κάποιος να βρει στοιχεία για την ιδιαίτερη πατρίδα του, ο λόγος; απλούστατος, έπαψε να υφίσταται!! το γιατί; εξηγείται παρακάτω:

«Σύμφωνα με τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ (δηλ. τον ν. 3852/2010 ΦΕΚ Α΄87/7-6-2010) η ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΛΛΑΞΕ ΜΟΡΦΗ. Οι μονάδες συγκρότησης των νέων δήμων του ν. 3852/2010, είναι οι δημοτικές ενότητες. Η έννοια της δημοτικής ενότητας είναι διαφορετική της έννοιας δημοτική κοινότητα και δεν πρέπει να συγχέεται. Ο νόμος ν. 3852/2010 είναι σαφής στο σημείο αυτό. Εξάλλου, σύμφωνα με το σκεπτικό του νομοθέτη, οι νέοι δήμοι πρέπει να είναι ικανοί να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις. Εξ αυτού του λόγου επιλέχθηκε η συγκρότηση των νέων δήμων (στους οποίους δεν υπάγεται ο Δήμος Βόρειας Κυνουρίας) σε πληθυσμιακά και χωροταξικά μεγαλύτερες γεωγραφικές μονάδες-ενότητες (αυτό πράγματι εγκυμονεί κινδύνους εξαφάνισης των μικρότερων οικισμών πλην όμως σαφώς επιδιώκεται). Για τον Δήμο Βόρειας Κυνουρίας ειδικά σύμφωνα με ρητή πρόβλεψη του άρθρου 1 παρ. 2 ενότητα Β του ν. 3852/2010 «δεν επέρχεται καμία μεταβολή». Δηλαδή δεν συνενώθηκε με κάποιον άλλο δήμο, ούτε αφαιρέθηκε από αυτόν κάποιο τμήμα του. Εξ αυτού του λόγου ο Δήμος Βόρειας Κυνουρίας σύμφωνα με τον νόμο ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ και έτσι δεν εμφανίζεται στην απογραφή του 2011 με ξεχωριστές αναφορές στα παλαιά χωριά (αφού η ξεχωριστή νομική προσωπικότητα/αυτοτέλεια των παλαιών κοινοτήτων, είχε χαθεί ήδη με τον παλαιό νόμο). Τα πράγματα είναι διαφορετικά για παράδειγμα στον Δήμο Νότιας Κυνουρίας, όπου αυτός το πρώτον με τον ν. 3852/2010 έλαβε την σημερινή μορφή του συγκροτούμενος από τις αναφερόμενες στο ΦΕΚ δημοτικές ενότητες (οι οποίες λογικά με την πάροδο των χρόνων –και μετά ίσως από νέα τροποποίηση- θα σταματήσουν να απεικονίζονται χωριστά). Η τάση του νομοθέτη είναι να καταγράφει κατά δήμο και όχι κατά οικισμό. Όχι ότι δεν το κάνει κατά την εργασία της απογραφής, αλλά επίσημα υπάρχει μόνο ΔΗΜΟΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ για την απογραφή (και όχι ο κάθε οικισμός ξεχωριστά). Τέλος θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι έννοιες α) δημοτική κοινότητα(πάνω από 2.000 κατοίκους) και β) τοπική κοινότητα (κάτω από 2.000 κατοίκους) αντιμετωπίζονται από τον ν. 3852/2010 ως θεσμοί ενδοδημοτικής αποκέντρωσης, και δεν υπάρχουν κριτήρια π.χ. ιστορικά, λαογραφικά, κλπ πολεοδομικής ενότητας κλπ για την δημιουργία τους.»

Σ.Σ: Στο εξής όταν κάποιος θέλει να αναφερθεί π.χ στην Μελιγού, θα λέει: Δήμος Βόρειας Κυνουρίας, Γεωγραφικό πλάτος=37.3975979Β & Γεωγραφικό μήκος=22.7259749Α  

Η υπαίθρια παρανομο-διαφήμιση

Κατηγορία Τοπική αυτοδιοίκηση | Αναρτήθηκε 06-07-2012 10:36:20 am | από nskarmoutsos

Η Βουλή των Ελλήνων τις χαρακτήρισε «ρύπους». Νόμοι, υπουργικές εγκύκλιοι και αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας προβλέπουν και επιτάσσουν την οριστική αποκαθήλωσή τους. Ενδέχεται να προκαλέσουν ή ήδη να έχουν προκαλέσει απόσπαση προσοχής των οδηγών με τραγικές συνέπειες. Και όμως, οι παράνομες διαφημιστικές πινακίδες όχι μόνο εξακολουθούν να δεσπόζουν σε όλη την Ελλάδα και ιδιαίτερα στο τόπο μας, τον Δήμο Βόρειας Κυνουρίας, αλλά κάθε μέρα -ή μάλλον νύχτα- ξεφυτρώνουν και καινούργιες.

Περίεργες συμβάσεις, καταγγελίες για ξέπλυμα παράνομα εισπραχθέντων, χρωματιστά αυτοκολλητάκια αντί για επωνυμίες εταιρειών και αριθμούς αδείας πάνω στις ταμπέλες, παρεμβάσεις πολιτικών, ακόμα και υπουργών προς τους δημάρχους για να μην ξηλωθούν, είναι μερικά από τα κομμάτια που συνθέτουν την εικόνα της υπαίθριας διαφήμισης στη χώρα μας.

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρει ότι οι πινακίδες τραβούν την προσοχή των οδηγών και πρέπει να ξηλωθούν. Το ΣτΕ με απόφασή του αναφέρει το ίδιο. Το υπουργείο Εσωτερικών έστελνε και στέλνει εγκυκλίους σε περιφέρειες και δήμους να τις κατεβάσουν. Οταν π.χ για μόνο 50 πινακίδες σε κεντρικά σημεία του Αμαρουσίου οι εταιρείες πληρώνουν περισσότερα από 1.300.000 για 5 χρόνια, ο καθένας μπορεί να φανταστεί πόσα εισπράττουν αυτές από τους διαφημιζόμενους.

Φαίνεται ότι «Ητανε πολλά τα λεφτά Αρη...». Πόσα; Με συντηρητικούς υπολογισμούς των ίδιων των εταιρειών, 150-200 εκατομμύρια ευρώ ετήσιος τζίρος για την υπαίθρια διαφήμιση στην Ελλάδα.

«Σας ενημερώνουμε ότι για λόγους ασφαλείας οι συνομιλίες καταγράφονται». Δεν πρόκειται για επικοινωνία με τραπεζικό ίδρυμα, αλλά για το ηχογραφημένο μήνυμα εταιρείας που προηγείται της όποιας συνδιάλεξης. Τι λόγους θα μπορούσε να έχει μια εταιρεία, που πουλάει υπαίθρια διαφήμιση, να καταγράφει τις συνομιλίες με τους πελάτες;

Το σίγουρο είναι ότι το τοπίο είναι θολό όσον αφορά τη δράση των εταιρειών υπαίθριας διαφήμισης και τις δεκάδες θυγατρικές ή συνεργαζόμενες μεταξύ τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην περίπτωση καταδίκης σε πρωτόδικο βαθμό μιας εταιρείας συγκεκριμένου ομίλου, η «μαμά» εταιρεία κάνει λόγο για διαφορετικά διοικητικά συμβούλια και διαφορετικές επιχειρήσεις, ενώ αποποιείται των όποιων ενδεχομένων ευθυνών.

Αυτό δε που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι το πώς είναι δυνατόν να χαρακτηρίζονται «άγνωστοι» οι τοποθετητές σε επίσημες λίστες παράνομων πινακίδων, όταν εκτός από κοινό μυστικό είναι και προφανές από τα χρώματα των αυτοκόλλητων ταινιών σε ποια εταιρεία ανήκει η εκάστοτε πινακίδα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Master (της μεγαλύτερης εταιρείας που δραστηριοποιείται στον χώρο, σύμφωνα και με τον ίδιο) παραδέχτηκε στην «Ε» ότι το άσπρο-πράσινο ανήκει σ' αυτούς, και μάλιστα κατονόμασε και τις υπόλοιπες εταιρείες.

Οι διευθυντές των εταιρειών κάνουν λόγο για νόμιμες συμβάσεις που έχουν υπογράψει με τους δήμους και ουδόλως τους απασχολεί εάν αυτές είναι παράνομες. Λένε μάλιστα ότι οι δήμοι έχουν ήδη εισπράξει τα πραγματικά υπέρογκα ποσά από τα ιδιωτικά συμφωνητικά που έχουν υπογραφεί, οπότε δεν δικαιούνται διά να ομιλούν. Επιτίθενται δε στους κατά τόπους δημάρχους, λέγοντας ότι και τα λεφτά παίρνουν και τους κυνηγούν.

Οσον αφορά τους διαφημιζόμενους -οι οποίοι σύμφωνα με τον νόμο έχουν μερίδιο ευθύνης και οφείλουν να πληρώσουν πρόστιμα σε περίπτωση που αφίσα τους τοποθετηθεί σε παράνομο χώρο- οι εταιρείες που νοικιάζουν τις ταμπέλες υποστηρίζουν ότι λαμβάνουν γνώση μόνο για τους νόμιμους και συμφωνούν μόνο γι' αυτούς. Τώρα πώς γίνεται να υπάρχουν όλες αυτές οι παράνομες πινακίδες γεμάτες, χωρίς οι διαφημιζόμενοι να το ξέρουν αυτό, είναι άλλου παπά Ευαγγέλιο...

Οπως και να 'χει, η πάγια θέση των εταιρειών είναι ότι υπάρχει σύγχυση στη νομοθεσία και ότι πρέπει να δημιουργηθεί ένα σαφές νομικό πλαίσιο, που να μην είναι εντελώς απαγορευτικό για την υπαίθρια διαφήμιση ώστε να μπορέσουν «να ζήσουν» κι αυτοί.

Σε όλο αυτό το χάος υπάρχει κάποιος που αντιστάθηκε, δεν πτοήθηκε από τα συμφέροντα και δεν νοιάστηκε για τα λεφτά που θα έχαναν τα ταμεία του δήμου. Ο μοναδικός δήμος που έδιωξε όλους τους «πινακιδάδες» και ξήλωσε τα πάντα είναι το Γαλάτσι. Οπως είπε στην «Ε» ο δήμαρχος, πολύ απλά εφαρμόζοντας τη νομοθεσία.

Πολλοί είναι αυτοί που χαρακτηρίζουν αυτές τις πινακίδες εκτός από παράνομες και «φονικές». Ιδιαίτερα οι γονείς παιδιών που έχουν χάσει τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα, καταλήγοντας με το όχημά τους πάνω σε μια από αυτές, διαμαρτύρονται εδώ και χρόνια για την καταστρατήγηση της νομοθεσίας. Το σίγουρο είναι, όπως λέει χαρακτηριστικά στην «Ε» ο Αρης Σταθάκης, ότι «οι σύγχρονοι δρόμοι πρέπει να συγχωρούν τα λάθη των οδηγών. Οχι να έχουν παγίδες που τους σκοτώνουν».

Κάνε την καταγγελία σου για οποιαδήποτε παράνομη διαφημιστική πινακίδα εδώ.

Τα μπάνια του λαού...

Κατηγορία Τοπική αυτοδιοίκηση | Αναρτήθηκε 12-07-2012 09:55:48 am | από nskarmoutsos

Μπάνια στο Παράλιο Άστρος του 1958

Εκείνα τα χρόνια όσοι έμεναν στη Τρίπολη καλοκαιράκι
και όταν ανέβαινε το θερμόμετρο το έκαναν το μπανάκι τους.
Πώς πήγαιναν;
Το Ι.Χ. ήταν άπιαστο όνειρο...ούτε ο γείτονας δεν είχε άρα δεν σε ένοιαζε.
Λεωφορείο ο πόθος και κρεμασμένοι στο χερούλι....
Υπήρχαν όμως κι άλλοι τρόποι....
Το ανοιχτό φορτηγό του απέναντι που είχε μάντρα οικοδομών....
Τσόντα για το καύσιμο η γειτονιά και όλοι στην καρότσα με σκαμνιά
και με σπαστές πολυθρόνες για τους γερόντους.
Τα φαγητά στις κατσαρόλες τυλιγμένες στις καρό πετσέτες.....και ντουγρού
για το Παράλιο Άστρος πρωί-πρωί....
Τραγούδι στην διαδρομή ....
Το απόγευμα τα μαζεύανε ....κάνανε προσκλητήριο και κοιτάγανε
να μη λείπει κανείς και ειδικά παππούς που θα τον είχε πάρει
από δίπλα κάτω από κανένα σεντόνι-σκηνή....
Το βραδάκι με την επιστροφή ξαναζωντάνευαν τα σπίτια.
Ποιός ήξερε τότε την Μύκονο και την Σαντορίνη....ήξερες μόνο
όσα σου επέτρεπε η τσέπη σου που δεν ήταν πολλά αλλά τόσο αγνά και τόσο
ωραία που δεν μπορείς να τα ξεχάσεις.
Πολύ αργότερα βγήκαν και τα πρώτα πούλμαν με ταμπέλα
" Τα μπάνια σας με τον Μήτσο"....με λίγες δραχμούλες έβρεχες
για καναδυό ώρες το κορμί σου....με τα χρόνια
οι λουόμενοι έγιναν χιλιάδες ...οι ταβέρνες ...τα ξενοδοχεία...τα ενοικιαζόμενα πολλά....
ο Κρατικός-Δημοτικός!!! έλεγχος ανύπαρκτος....

«Καμπάνα» 16.400 ευρώ στο Δήμο Βόρειας Κυνουρίας, επειδή δεν υπήρχε απαιτούμενος αριθμός ναυαγοσωστών

Κατηγορία Τοπική αυτοδιοίκηση | Αναρτήθηκε 24-06-2015 01:47:30 pm | από nskarmoutsos

Αυστηρά είναι τα πρόστιμα στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει ο απαιτούμενος αριθμός ναυαγοσωστών. Το Λιμεναρχείο Ναυπλίου έριξε «καμπάνες» ύψους 16.400,00 ευρώ, στο Δήμο Βόρειας Κυνουρίας, για έλλειψη του απαιτούμενου αριθμού ναυαγοσωστών κατά τη θερινή περίοδο έτους 2014…συνέχεια

Σ.Σ: Η πρόσκληση δημοσιογράφων για την προβολή!! του Δήμου τους μάρανε!!

Απολογισμός οικονομικού έτους 2014 κληροδοτήματος Θεοδώρου Δεληγιάννη στο Παράλιο Άστρος

Κατηγορία Τοπική αυτοδιοίκηση | Αναρτήθηκε 24-06-2015 12:31:34 pm | από nskarmoutsos

Υπ’ αριθμόν 2/2015 Πρακτικό Συνεδριάσεως της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας, που ενεργεί ως διαχειριστική επιτροπή του Κληροδοτήματος Θεοδώρου Δεληγιάννη στην Τ. Κ. Παρ. Άστρους.

Aπολογισμός οικον. έτους 2014 του κληροδοτήματος Θεοδώρου Δεληγιάννη Παρ. Άστρους, όπως αυτός εμφανίζεται στην εισηγητική απόφαση του Τοπικού Συμβουλίου και ανακεφαλαιωτικά παρουσιάζει:…συνέχεια

Προηγούμενες αναρτήσεις